۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲
کد خبر: 84325587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عربستان حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها را محکوم کرد

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) در بیانیه ای حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها و هتک حرمت مسجد الاقصی را توسط نظامیان اسرائیلی محکوم کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس) وزارت امور خارجه سعودی در این بیانیه آورده است که با شدیدترین عبارات حملات نیروهای اشغالگر اسرائیلی، علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران روزه دار فلسطینی را محکوم می کنیم.
عربستان سعودی همچنین از جامعه جهانی و سازمان های بین المللی خواسته است تا اشغالگران اسرائیلی را مسئول حملات و  تشدید حوادث در بیت المقدس معرفی کنند. 
وزارت خارجه عربستان تاکید کرده اسرائیل باید حملات و اقدام تشدیدی خود علیه فلسطینی ها و مکان های مقدس را که ناقض همه هنجارها و کنوانسیون های بین المللی است. متوقف کند.
وزارت خارجه عربستان در این بیانیه نوشته است که ریاض بار دیگر  بر موضع خود در قبال مردم فلسطین تاکید می کند و از همه کوشش ها برای پایان دادن به اشغال و دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای حل مسئله فلسطین که مردم فلسطین را قادر می سازد کشور فلسطین مستقل خود را در مرزهای ۱۹۶۷ با شرق تشکیل دهند، پشتیبانی خواهد کرد و بیت المقدس مطابق با تصمیمات قانونی بین المللی و ابتکار عمل صلح عربی پایتخت فلسطین است.
 طبق اعلام دوشنبه شب وزارت بهداشت فلسطین در غزه، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شمال این باریکه ۲۵ فلسطینی شهید و ۷۱۴ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی زخمی شدند.

«اسماعیل هنیه»  در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که اگر جنایات رژیم اسرائیل علیه قدس و مسجد الاقصی به طور کامل متوقف نشود، حملات راکتی گروه مقاومت این جنبش نیز ادامه خواهد داشت.

حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در قدس شرقی با محکومیت جهانی همراه بوده است.  

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت وگو با رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بر حمایت ایران از حقوق حقه مردم فلسطین تاکید کرد.

صهیونیست ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه باب العمود و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سمت فلسطینیان روزه دار گاز اشک آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. هزاران شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی  و دروازه باب العمود یورش بردند و میزان حملات در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

اشغالگران صهیونیست همچنین پس از دستگیری فلسطینی ها، ده ها نفر از آنان را از قدس اخراج و خانه های آنان را نیز تخریب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha