۳۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار مهاباد از طرح هادی برخوردار است

مهاباد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد گفت: حدود ۳۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از مزایای طرح هادی برخوردار است.

حنیف سلامت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان آغاز شده و تاکنون در ۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است که این تعداد تا پایان امسال به ۴۹ روستا خواهد رسید.

وی افزود: امسال طرح هادی در پنج روستای "سویناس"، "گرینا"، " شهرزور"، سولسه" و "خطایی" آغاز شده که برای اجرای آن ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد اضافه کرد: جدول گذاری، احداث جوب و کانیو ، فضای سبز، اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر و نیز احداث دیوار ساحلی از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می شود.

سلامت با اشاره به اجرای طرح آسفالت معابر روستایی نیز بیان کرد: در همین راستا امسال پیش بینی شده است ۲۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع حداقل در ۶ روستای این شهرستان آسفالت معابر اجرا شود.

وی گفت: این طرح در این شهرستان تاکنون در ۴۲ روستا اجرا شده شده است.

سلامت تاکید کرد: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می شود.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است؛ از مجموع روستاهای دارای سکنه مهاباد ۱۲۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha