خانواده های شهدای غزه: جان و مال ما فدای قدس

غزه – ایرنا- در مقابل سردخانه حاجیه «فاطمه التلبانی» بانوی فلسطینی ایستاده است تا با عروس و دو نوه اش خداحافظی کند؛ درحالی که همزمان پسرش در مرکز مراقبت های ویژه - در سایه تلاش پزشکان برای نجات جانش - با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می کند.

این بانوی فلسطینی می گوید که هواپیماهای رژیم صهیونیستی شب هنگام آپارتمان پسرش را در محله «تل الهوا» در غرب شهر غزه بمباران و کاملا ویران کردند و شدت آتش و انفجار به حدی بود که پیکر بی جان عروس و دو نوه اش به خیابان پرتاب شد.

حاجیه فاطمه همچنین به یاد می آورد که چگونه هواپیماهای رژیم صهیونیستی «انس» پسر اولش را در بیست و هشتم ماه رمضان سال ۲۰۱۴ میلادی به شهادت رساندند.

این بانوی فلسطینی گفت: هفت سال پیش فرزندم «انس» را از دست دادم و امروز «یزید و مریم» دو نوه ام و «ریما سعد» عروسم را. پزشکان می گویند که برای پسرم دعا کنم. جان من فدای قدس و فلسطین.

وی از نیروهای مقاومت فلسطین می خواهد تا انتقام پسر اولش و نوه هایش را از رژیم صهیونیستی بگیرند و به تلاش برای پاسداری از قدس ادامه دهند.

پایداری و استقامت

در فاصله کمی دورتر، «محمود سلمان» جوان فلسطینی درحال آخرین وداع با برادرش «صابر» است که هواپیماهای رژیم صهیوینستی وی را هنگامی که با تعدادی از دوستانش در شهر «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه حرکت می کرد، ترور کردند.

محمود تاکید کرد که خونِ شهادت در رگ های جوانان فلسطینی جاری است و غزه هر روز در راه قدس شهید نثار می کند.

وی گفت که برادرش آماده شهادت برای همبستگی با قدس و اهالی فلسطینی آن بود.

در سایه تنش آفرینی نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، شهروندان فلسطینیِ خشمگین با برگزاری راهپیمایی جداگانه در نواحی مختلف این منطقه، پیکر تعدادی از شهدای خود را تشییع کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان فلسطینی تا ساعت یک بعد از ظهر روز چهارشنبه به ۴۸ شهید و بیش از ۳۰۶ زخمی رسیده است که نشان دهنده میزان جنایات نیروهای اشغالگر است.

۲۰۰ حمله در یک روز

«سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه ای دولتی غزه گفت که هواپیماهای رژیم صهیونیستی، توپخانه و کشتی های جنگی این رژیم بیش از ۲۰۰ حمله به مناطق مختلف نوار غزه انجام دادند.

وی به خبرنگار ایرنا گفت که نیمی از حملات هوایی شب گذشته صورت گرفت و تمرکز این حملات روی مراکز دولتی، برج ها، خانه های مسکونی، ستادها و سایت های اطلاع رسانی مقاومت بود.

معروف اظهار داشت که این تجاوزگری صهیونیستها خسارات مادی زیادی به بار آورده است و به زیرساخت ها، خانه ها و مزارع شهروندان خسارت وارد شده است.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی به طور جزئی یا کلی ویران شده است. علاوه بر این، حداقل ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیز در سایه حملات هوایی و گلوله باران مداوم صهیونیست ها، خسارت های جزئی یا متوسط دیده اند و ۱۲ مرکز رسانه ای نیز آسیب دیده است.

معروف تصریح کرد: ۵۲ مقر دولتی اعم از مقرهای امنیتی و پلیس هدف حمله هوایی و گلوله باران قرار گرفتند که بارزترین آنها، مقر فرماندهی پلیس در مرکز شهر غزه است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ دستگاه خودرو و وسیله نقیله نیز در حملات صهیونیست ها آسیب جزئی یا کلی دیده است.

این درحالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی به بستن گذرگاههای تجاری نوار غزه، جلوگیری از به دریا رفتن ماهیگیران فلسطینی و جلوگیری از موارد انسانی برای سفر و ورود تجهیزات پزشکی به این منطقه ادامه می دهد که این امر تلاش ها برای مقابله با پیامدهای ناشی از ویروس کرونا در نوار غزه را تضعیف کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha