۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 1029
کد خبر: 84329457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل موزه بزرگ اراک اعتبار نیاز است

اراک - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل موزه بزرگ اراک به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ فرهنگی این استان، اعتبار نیاز است.

«مصطفی مرزبان» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در صورتی که این میزان اعتبار در ۲ سال مالی آتی تأمین شود تا پایان سال ۱۴۰۴ موزه بزرگ اراک تکمیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: موزه بزرگ اراک اکنون با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نازک‌کاری، تاسیسات مکانیکی و برق قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال تاکنون برای ساخت این طرح بزرگ فرهنگی و تاریخی، اعتبار هزینه شده است.

مرزبان افزود: مطالعات اجرای طرح موزه بزرگ اراک سال ۸۹ آغاز شد و سال ۹۱ عملیات اجرایی آن کلید خورد.

وی اظهار داشت: درحال حاضر اشیای با ارزش و قدیمی اراک در مکان‌های تغییر کاربری یافته بناهای تاریخی به طور پراکنده نگهداری می‌شود که شرایط موجود در این بناها مناسب موزه‌داری نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با تکمیل و راه اندازی موزه بزرگ اراک تمامی اقلام، اشیا و آثار گذشتگان به این مکان منتقل و به صورت علمی و اصولی از آن‌ها نگهداری می‌شود.

مرزبان افزود: موزه بزرگ ‌اراک در بخش‌های مردم شناسی، باستان شناسی و فرهنگی پیش‌بینی شده است.
استان مرکزی در مرکز ایران زمین خاستگاه مشاهیر است و با بهره‌مندی از موزه‌های دفاع مقدس، سلطان آباد، چهار فصل، تنوع زیستی و مفاخر در اراک و چهار سوق ساوه، موزه‌های مردم شناسی در شهرستان‌های خمین، محلات، فراهان، تفرش، نراق، آشتیان و کمیجان حرف‌های زیادی را از سبقه تاریخی ایران زمین و آرایه‌های فرهنگی و معنوی این دیار درخود دارد.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha