۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84329969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی مازندران در باره احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران روز شنبه با انتشار اخطاریه زرد ، از احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها در پی افزایش دمای هوای استان طی روزهای آینده هشدار داد.

به گزارش ایرنا ، هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که با ورود سامانه گرم ، دمای هوای استان از رو ز دوشنبه هفته جاری چهار تا ۱۰ درجه افزایش یابد که با توجه به همراه شدن با وزش باد گرم بویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات ، احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع افزایش خواهد یافت.

در اخطاریه هواشناسی مازندران تاکید شده است که سامانه گرم تا اواخر روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت در استان فعال خواهد بود.

طبق بررسی های انجام شده از سوی  فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ،۹۸ درصد عامل آتش سوزی در استان خطای انسانی است و  با توجه به افزایش دما و وزش باد شدید ، با کوچکترین بی توجهی بویژه خطای انسانی ،همواره خطر آتش سوزی به لحاظ تعداد منطقه و وسعت بسیار جدی خواهد بود.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۸۷ درصد آن را اراضی منابع طبیعی و مراتع تشکیل می دهد. 

هشدار به گلخانه‌داران و مرغداران

هواشناسی مازندران علاوه بر اخطار در باره پرهیز از آتش روشن کردن در جنگل ها و مراتع ، از تولید کنندگان کشاورزی بویژه گلخانه داران و مرغداران خواست تا نسبت به کارگیری صحیح  تهویه اهتمام داشته باشند.

طبق آمار رسمی جهاد کشاورزی مازندران ، حدود یکهزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در مازندران وجود دارد  که سالانه بیش از ۵۱۲ میلیون اصله انواع گل در آنها تولید می شود. همچنین هم اکنون علاوه بر مجتمع مرغ لاین بابلکنار، پنج واحد مرغ اجداد، ۱۸۴ واحد مرغ مادر ، ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مرغ گوشتی، ۳۵ واحد مرغ تخمگذار ، ۳۷ واحد کارخانه جوجه کشی ، ۴۴ کارخانه تولید دان و ۱۷ کشتارگاه صنعتی طیور در مازندران فعال است.

مازندران با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

اطلاعیه پیش بینی هفتگی و جدول پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که از امروز شنبه دمای هوای استان رو به افزایش می رود و در بعضی مناطق به ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

طبق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که افزایش دما در مناطق مختلف بین پنج تا ۱۰ درجه خواهد بود. بابل با تجربه دمای ۳۵ درجه در روز سه شنبه ، گرم ترین نقطه مازندران خواهد بود در حالی که دمای هوای این منطقه امروز شنبه در گرم ترین زمان به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

دمای هوای شهر ساری هم افزایش ۹ درجه ای خواهد داشت و از ۲۵ درجه امروز به ۳۴ درجه در روز سه شنبه خواهد رسید. دمای بسیاری از مناطق جلگه ای استان بویژه در مناطق مرکزی و شرقی بالای ۳۰ درجه سانتی گراد خواهد بود. مناطق غربی و ییلاقی افزایش دمای کمتری را تجربه خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha