۹۰۳ داوطلب در مهاباد برای ۴۵۵ کرسی شوراهای شهر و روستا رقابت می‎‌کنند

مهاباد- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: ۹۰۳ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای نشستن بر روی ۴۵۵ کرسی در این شهرستان با هم رقابت می‌کنند.

سلیمان پاکزاد روز یکشنبه در جلسه پشتیبانی ستاد انتخابات مهاباد افزود: با تایید صلاحیت ۱۹۷ نفر در سه شهر مهاباد، گوگ تپه و خلیفان و ۷۰۶ نفر برای شورای اسلامی روستاها در مجموع به ازای هر کرسی ۲ نفر در این شهرستان داوطلب با هم رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: ۴۳۸ کرسی برای شورهای اسلامی روستا و ۱۷ کرسی نیز برای شورای شهرهای مهاباد، خلیفان و گوگ تپه در انتخابات این دوره در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد با بیان اینکه همه ادارات باید در امر برگزاری انتخابات با فرمانداری همکاری کنند، اضافه کرد: ۱۷۶ شعبه برای روز انتخابات در این شهرستان پیش بینی شده که برای تامین پرسنل آن به بیش از سه هزار نفر نیرو نیاز است.

پاکزاد با اشاره به اینکه برخی ادارات در معرفی کامل نیروهای خود کوتاهی کرده اند، اظهار داشت: تمام مدیران و مسوولان مکلف هستند تمام پرسنل و نیروی انسانی زیر مجموعه خود را همراه با امکانات خودرویی به فرمانداری معرفی و در روز انتخابات در اختیار ستاد انتخابات شهرستان قرار دهند.

وی با بیان اینکه برخی از کمبودهای موجود نیز با استفاده از بخش خصوصی تامین می شود، افزود: بیش از ۶۶۰ دستگاه خودرو نیز برای برگزاری انتخابات در سطح شهرستان نیاز است که باید یک روز قبل از انتخابات در اختیار ستاد برگزاری قرار داده شود.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد نیز در این جلسه گفت: فعالیت نامزدهای انتخاباتی در حوزه شورای اسلامی شهر و روستا در فضای مجازی به طور کامل رصد و موارد تخلف به هیأت‌های اجرایی و نظارت منتقل می‌شود.

خشایار صنعتی اظهار داشت: چناچنه تبلیغات خارج از مهلت تعیین شده یا خارج از اصول و مقررات قانونی باشد با آن برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: انتخابات دوره های قبلی در سطح شهرستان مهاباد با همکاری و هماهنگی خوبی برگزار شد و این دوره نیز از مدیران، مسووولان و شهروندان درخواست داریم تا نهایت همکاری را با ستاد انتخابات برای برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد ملی داشته باشند. 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد همزمان باسراسر کشور در این شهرستان نیز برگزار خواهد شد.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha