رسانه‌ها با امیدآفرینی مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند

نوشهر - ایرنا - استاد دانشگاه فرهنگیان نوشهر گفت : در شرایط کنونی جامعه ، رسانه‌هاباید با امید آفرینی و انتشار اخبار بی‌طرفانه بستر را برای حضور آگاهانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری فراهم کنند.

حجت الاسلام محمدجواد قائمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یکی از ماموریت های بسیار مهم رسانه ها اعم از مکتوب و غیرمکتوب یا رسانه های فعال در بستر اینترنت، امیدآفرینی در میان مردم است که می توانند بدرستی دیدگاه ها ، سیاست ها ، اهداف و برنامه های داوطلبان ریاست جمهوری را بی طرفانه و با رعایت انصاف برای مردم بازگو کنند و همچنین انتظارات ، دیدگاه ها و انتظارات مردم از رئیس جمهوری آینده را به داوطلبان در این دوره از انتخابات منتقل کنند.     

این استاد دانشگاه گفت : امروز نقش و اثربخشی رسانه ها در مورد حضور آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات برکسی پنهان نیست و این رسانه های می توانند با روشنگری و شفاف سازی فعالیت های انجام شده در کشور،  مردم را به حضور در پای صندوق های اخذ رای تشویق کنند.

قائمی افزود : هرچند شاید عده زیادی از مردم نسبت به شرائط بدحاکم اقتصادی دل نگرانی هایی هم داشته باشند و این نارضایتی ها بحق هم است و متاسفانه عمده آن ریشه در تحریم های ظالمانه دشمن و شاید بخشی هم متاثر از سوء مدیریت باشد ، ولی با این حال نگاهی گذرا به عملکرد دولت ها مشخص می شود که تاکنون فعالیت های خوبی در کشور انجام شده که از دید مردم پنهان مانده و وظیفه رسانه ها است که در این زمینه روشنگری کنند.

وی تاکید کرد: امروز فعالان رسانه ای باید کاملا بی طرفانه و  به شکل حرفه ای  در کنار نخبگان سیاسی تولید محتوا داشته باشند به طوری که رسانه آنان به آسانی در اختیار مردم قرار گیرد.

استاد دانشگاه فرهنگیان معتقد است : در زمان حاضر با توجه به توسعه تکنولوژی ارتباطی و نفوذ آن در جامعه ، از این ظرفیت برای آگاهی بخشی افکار عمومی استفاده کرد و درصورتی اگر درست و منطقی مدیریت شود می تواند در روشنگری و تنویر افکار عمومی بسیار مفیده فایده باشد و به مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی سالم بسیار کمک کند.

وی با اشاره به تعدد رسانه ها در استان مازندران ، گفت: هم اینک در این استان رسانه های زیادی در زمینه های چاپی ، دیجیتال برخط و غیر برخط فعالیت دارند ضمن آنکه این روزها در صفحات شبکه های اجتماعی پیام رسان مانند تلگرام ، واتساپ و اینستاگرام هم فعالیت های زیادی انجام می شود که کاربران می توانند از این ظرف ها در راستای حمایت از داوطلبان برنامه های آنان را برای بهتر شدن وضعیت جامعه برای مردم بازگو کنند تا مردم با با اطلاعات زیاد و دیده باز داوطلب اصلح را از میان افراد ثبت نام شده انتخابت کنند.

قائمی در مورد تعداد زیاد داوطلبان ریاست جمهوری از گروه های مختلف سیاسی هم گفت : چهره هایی که در زمان نام نویسی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند نشان دهنده داشتن نمایندگی از گروه ها و طیف های مختلف جامعه است و این امر می تواند زمینه ساز شور و شوق مردم در این همایش ملی سیاسی باشد. 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha