۱۳ نفر در خراسان شمالی درخواست تامین برق استخراج رمز ارز دادند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای ۵۲ متقاضی جواز تاسیس استخراج رمز ارز را صادر کرده است که ۱۳ نفر آنها درخواست خودشان را برای تامین برق به این شرکت داده‌اند.

علی رضا صبوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۱۳ درخواست برای هشت مورد مجوز و انشعاب برق صادر شده است.

وی با بیان این که برای استفاده این افراد از برق مورد نیاز به نصب پست برق و تجهیزات خاصی است افزود: تا کنون دارندگان سه مجوز با نصب پست برق و تجهیزات به این کار اقدام کرده اند و کسانیکه اقدام به این کار نکنند و از انرژی برق استفاده کنند برخورد قانونی می شود.

وی میزان مصرف برق در این مزارع را با توجه به نوع و تعداد ماینر متفاوت دانست و اظهار داشت: در استان هنوز از ماینرهای کم مصرف استفاده نمی شود و در عین حال میزان مصرف برق هر ماینر در حالت معمولی  هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار وات است که چندین برابر مصرف برق متوسط یک کنتور خانگی است.

مدیرعمل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی نیز چندی قبل از انعقاد سه قرارداد واگذاری در شهرک صنعتی اسفراین، ۲ قرارداد در شهرک صنعتی فاروج و یک قرار داد نیز در ناحیه صنعتی راز برای استخراج رمز ارز های دیجیتالی خبر داده بود.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف ماهانه برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می رسد.

شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha