به گزارش ایرنا،شهردار شیراز یکشنبه در آیین رونمایی از اتوبوسهای جدید ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز گفت: یکی از مولفههای اصلی کیفیت زندگی در شهرها موضوع حمل و نقل عمومی است.
حیدر اسکندرپور افزود: ناوگان حمل و نقل ایمن، آسان و ارزان مشارکت شهرداری،مردم و دولت را میطلبد.
وی ادامه داد: شیوع کرونا به حمل و نقل عمومی کلانشهرها خسارت زیادی وارد کرد و زیان آن از جیب مردم تامین شد.
شهردار شیراز اضافه کرد: در پی شیوع کرونا مترو شیراز تعطیل و خسارت زیادی به شهر وارد شد که هزینه ای آن را مردم پرداختند و تا این لحظه نیز هنوز خسارتی که به حمل و نقل عمومی وارد شده پرداخت نشده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در شیراز به مردم خدمت رسانی میکنند که حدود ۹۰ درصد از این اتوبوسها شهروندان را از حاشیه شهر به هسته مرکزی منتقل میکنند.
مسعود طهماسبی با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا روزانه ۱۵۰ هزار نفر از اتوبوس های درون شهری شیراز استفاده میکردند گفت که اکنون این تعداد به حدود ۱۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در شرایط عادی و مشابه سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد هزینه بلیت را شهروند و ۷۰ درصد را شهرداری پرداخت می کرد که در شرایط کرونایی کنونی پرداختی مسافر به ۱۴ درصد کاهش یافته و ۸۶ درصد هزینه حمل و نقل عمومی شهروندان توسط شهرداری پرداخت می شود.
طهماسبی گفت:قریب به ۲۰ میلیون تومان روزانه یارانه به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه جوانترین ناوگان حمل و نقل عمومی در بین کلانشهرهای کشور در اختیار شیراز است،گفت: عمر ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز تا پنج سال گذشته ۱۰ سال و اکنون به ۶ و نیم سال کاهش پیدا کرده است.
طهماسبی اعلام کرد: در ۵ سال گذشته قریب به ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز نوسازی شده است.
نظر شما