۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲
کد خبر: 84331897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفتگوی تلفنی بلینکن با همتایان قطری و مصری درباره حوادث فلسطین

تهران- ایرنا- همزمان با تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و سکوت غرب به ویژه واشنگتن در برابر جنایات علیه فلسطینی‌ها ، وزیر خارجه آمریکا با همتایان مصری و قطری خود درباره مسئله فلسطین تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که آنتونی بلینکن در مورد تحولات اخیر فلسطین به ویژه حملات وحشیانه صهیونیستها به غزه با وزرای خارجه قطر و مصر رایزنی کرد.

وزارت خارجه قطر نیز در این رابطه عنوان کرد که وزرای خارجه این کشور و آمریکا در مورد حملات اخیر صهیونیستها علیه فلسطین ها در نوار غزه گفتگو کردند.

 محمد بن عبدالرحمن الثانی وزیر خارجه قطر در این گفتگو بر اقدام فوری جامعه جهانی برای متوقف کردن حملات وحشیانه صهیونیستها علیه غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین عنوان کرد که بلینکن و سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در مورد تحولات اخیر فلسطین به ویژه حملات صهیونیستها به غزه گفتگو کرده و خواستار کاهش تنش ها شدند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه گذشته حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۱۹۷ فلسطینی شهید شده  که در میان آنها ۵۸ کودک و ۳۴ زن به چشم می‌خورد، همچنین یک هزار و ۲۳۵ فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha