۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84331929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برای بیش از ۷۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان سند مالکیت صادر شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در مجموع برای بیش از ۷۳/۱ درصد واحدهای مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۲/۸ درصد است که در این زمینه استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

رضا خواجه ای روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان افزود: خوشبختانه این ۲ مجموعه همواره با تعامل مثبت و سازنده در تحقق اهداف و حل مشکلات مردم به ویژه در زمینه صدور اسناد مالکیت در سطح روستاها تلاش کرده اند.

وی اضافه کرد: خدمت به مردم به ویژه روستاییان توفیق الهی است و لذا در راستای ایجاد امنیت خاطر روستائیان جلوگیری از اختلافات ملکی و ایجاد ارزش افزوده برای املاک ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، صدور سند مالکیت یکی از مؤثرترین راه خدمتگزاری است.
وی برخی از اثرات صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای کوچک را شامل افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها و شهرهای کوچک، امکان بهره مندی از تسهیلات بانکی با استفاده از سند به عنوان وثیقه در نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و فعالیت های اقتصادی ذکر کرد.

به گفته این مسوول، کاهش میزان دعاوی در محاکم قضایی ناشی از اختلافات ملکی، افزایش نسبی سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در بخش خدمات، ایجاد فضای تعامل و همکاری بین روستاییان و دستگاه های دولتی از دیگر اثرات صدور سند مالکیت بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: با همکاری این ۲ مجموعه تعداد ۶۷ هزارو ۷۵۶ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی صادر شده است.

وی اظهار داشت: صدور اسناد مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی در استان، ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است که در این خصوص طی یکسال گذشته اقدامات مختلفی انجام شده است.

 خواجه ای با اشاره به رشد و تحقق ۱۸۳ درصدی در زمینه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری نسبت به برنامه کشوری و کسب رتبه اول در این زمینه افزود: در طی یکسال گذشته چهار هزارو ۵۸۸ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک این استان صادر شده است که امیدواریم در سال جاری این میزان افزایش یابد.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان زنجان نیز در این خصوص گفت: مجموعه ثبت اسناد و املاک هیچ گاه بنیاد مسکن را از خود جدا نمی داند و آمار اسناد صادره طی سالیان اخیر نشان از جایگاه بنیاد مسکن و اعتماد ۲ طرفه دارد.

نادر ناصری آذر با اشاره به بررسی وضعیت فعلی صدور اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت در استان، خاطرنشان کرد: اجرای بهتر قانون الحاقی موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن یکی از اولویت های این اداره کل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha