۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84331950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 اعتبار راه‌اندازی دانشکده مذاهب اسلامی بجنورد تامین می‌شود

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی دانشکده مذاهب اسلامی در بجنورد تامین می‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در نشست راه اندازی دانشکده مذاهب اسلامی بجنورد اظهار داشت: دانشکده مذاهب اسلامی از مهر ماه امسال در چهار رشته، شامل ۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

وی افزود: ۹۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۳۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده جذب می شوند و با پیگیری های انجام شده اکنون نام این دانشکده در میان لیست دانشگاه ها و مراکز پذیرش دانشجو، در دفترچه ثبت نام، موجود است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه طرح توجیهی برای تشکیل و راه اندازی این دانشکده تهیه می شود اظهار داشت: تامین زمین مورد نیاز برای ساخت ساختمان این شعبه دانشگاهی هم انجام می شود.

۳ هکتار زمین به دانشکده مذاهب اسلامی بجنورد اختصاص می یاید 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: سه هکتار زمین با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان برای ساخت ساختمان دانشکده مذاهب اسلامی بجنورد اختصاص می یابد. 

علی بیک زاده اظهار داشت: در صورت تامین زمین به زودی کلنگ این پروژه بر زمین می خورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این نشست راه اندازی دانشکده مذاهب اسلامی در بجنورد را اقدام ارزشمند دانست و گفت: تاکتون کارها خوب پیش رفته است و امید می رود تا مهرماه امسال فضا برای  پذیرش دانشجو آماده شود.

حجت الاسلام رضا نوری اظهار داشت: در استان ۱۶ مرکز حوزه علمیه اهل شیعه و نیز شماری مرکز حوزه علمیه اهل سنت دایر است البته این دانشکده متفاوت از حوزه علمیه و دانشگاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تحصیل و کسب دانش دانشجویان شیعه و اهل سنت در کنار هم سبب تقریب و وحدت است گفت: دشمن تلاش داشته تا میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند.

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha