شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی در محلات هدف بازآفرینی همکاری می‌کنند

مشهد- ایرنا- لایحه همکاری شهرداری مشهد با آستان قدس رضوی در فرایند صدور اسناد استیجاری و تصرفات انجام شده در زمینهای محلات هدف بازآفرینی در جلسه علنی روز دوشنبه شورای اسلامی این شهر تصویب شد.

طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور تسهیل و ترغیب شهروندان به اخذ سند استیجاری زمینهای آستان قدس رضوی در محلات هدف بازآفرینی و بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و همچنین بازسازی ضابطه مند و اصولی ساختمانهای این محلات با آستان قدس رضوی همکاری کند. 

بر این اساس رعایت مصوبات شورای اسلامی شهر مرتبط با بسته های تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری ضروری است و شهرداری مسوولیتی در تامین هزینه‌های نیروی انسانی، مکان، امکانات و سایر هزینه های متعلق به دفاتر تسهیلگری نخواهد داشت.

همچنین طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مجاز است نسبت به صدور پیش نویس مجوز احداث بنا با قید اعتبار ۶ ماهه اقدام کند و در صورت عدم تخریب بنای قدیمی، عدم اخذ سند استیجاری عرصه و پروانه ساخت در دوره ۶ ماهه، پیش نویس صادر شده کان لم یکن تلقی خواهد شد.

پاسخگویی به زمینهای فاقد کاربری مصوب، موکول به اخذ استعلام از مشاور طرح تفصیلی و اعلام نظر وی مبنی بر کاربری غیرخدماتی است، در صورت اعلام نظر مشاور مبنی بر خدماتی بودن کاربری ملک، آستان قدس رضوی متعهد به تأمین فضاهای خدماتی خواهد بود.

نامگذاری معابر سطح شهر به‌ نام فعالان اقتصادی

تصویب لایحه دو فوریتی نامگذاری معابر سطح شهر مشهد به نام فعالان و صنعتگران اقتصادی از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود که طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است به‌ منظور تکریم و ارزش‌گذاری چهره‌های حوزه‌های اقتصادی و صنعتی و باتوجه به افتخارات ارزنده و خدمات قابل توجه آنان، در خصوص نامگذاری معابر با حفظ شماره، خیابان هنرستان هشت به نام زنده یاد مجتبی هاشمیان، خیابان نسترن پنج واقع در بلوار ملک آباد به نام زنده یاد رضا ایمانی، خیابان حامد جنوبی پنج واقع در بلوار سجاد به‌نام زنده یاد پیروز پیروزه پور، اقدام کند.

همچنین در جلسه امروز تصویب شد، بوستان پنج هکتاری انتهای بلوار مهریز واقع در شهرک شهید رجایی به نام اردیبهشت و تقاطع غیر همسطح ورودی بلوار مصلی در بزرگراه بسیج به نام مصلی نامگذاری شود.

تصویب لایحه آیین نامه اجرایی کمیته نما و تصویب اصلاح مصوبات خرید و تامین ناوگان اتوبوسرانی و تصویب طرح استفاده از خودروهای برقی در مسیرهای دسترسی مطب پزشکان منطقه احمدآباد از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.

طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است نسبت به انجام مطالعات امکان‌سنجی کاهش ترافیک با اولویت استفاده از خودروهای برقی در محدوده مطب پزشکان در خیابان احمدآباد، تامین شبکه دسترسی، نحوه اعمال محدودیت عبور خودرو شخصی، تامین ناوگان برقی و بررسی اثرات ترافیکی اجرای طرح در محدوده به خصوص در ساعات اوج ترافیک اقدام و گزارش آن را طی چهار ماه به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

همچنین شهرداری مشهد مکلف است به منظور انجام این مطالعات نسبت به هماهنگی با مشاور مطالعات طرح جامع برقی کردن حمل و نقل شهر مشهد و استفاده از خروجی‌های این مطالعه اقدام و با همکاری نهادهای ذیصلاح نسبت به تهیه و تدوین آیین‌نامه اجرایی ساماندهی پراکنش خدمات پزشکی با رویکرد توزیع مناسب و عادلانه خدمات پزشکی در سطح شهر اقدام نماید.

تذکر به شهردار

در جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد، محمد حاجیان شهری عضو این شورا در باره اینکه چرا شهردار مشهد برای پاسخگویی به سوالات در صحن علنی شورا حاضر نشده است به محمدرضا کلائی تذکر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha