۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۴۹
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84332543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک تیم از کردستان به مرحله نهایی لیگ‌ جهانی گردشگری راه یافت

سنندج - ایرنا - مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان از راهیابی تیمی متشکل از دانشجویان گردشگری دانشگاه کردستان به مرحله نهایی طرح‌ها و برنامه‌های برتر گردشگری در سازمان جهانی جهانگردی خبر داد.

یعقوب گویلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تیم سرزمین سبز با حمایت دانشگاه کردستان در زمینه‌ چالش‌های توسعه گردشگری روستایی در لیگ جهانی سازمان گردشگری (UNWTO) در بین بیش از یک هزار تیم از سراسر جهان موفق به کسب جواز حضور در مرحله نهایی ارائه راه‌حل‌های توسعه گردشگری روستایی شد.

وی با اشاره به ‌برگزاری مسابقات نهایی در ۲۴ تیرماه در شهر مادرید اسپانیا افزود: حضور این تیم در لیگ جهانی گردشگری نه تنها موجب معرفی استان شده بلکه زمینه تشویق جوانان را در زمینه ایده ‌پردازی و ارائه طرح‌های جدید در حوزه گردشگری فراهم خواهد کرد.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان با اشاره به لزوم حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی به منظور توسعه در زمینه‌های مختلف به ویژه صنعت گردشگری، گفت: این موفقیت که با تلاش و همت اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان به دست آمده و نوید بخش آینده روشن در صنعت گردشگری استان است.

ندا رحمانی، فریبرز مظفری، دلنیا قادری، کیانا خاکی و رویا نورانی اعضای اصلی تیم سرزمین سبز کردستان هستند و سعید سجادی به عنوان استاد مشاور تیم را همراهی کرده است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی بوده که ۸۷۸ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۲ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha