۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84332614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهر جدید گلمان به شهرهای آذربایجان‌غربی افزوده شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲
کد خبر: 84332614
شهر جدید گلمان به شهرهای آذربایجان‌غربی افزوده شد

ارومیه- ایرنا- ‌شهر جدید گلمان در ۱۵ کیلومتری شرق ارومیه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به جمع شهرهای استان افزوده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: شهر جدید گلمان ارومیه به مساحت ٢ هزار و ١١٢ هکتار در ١۵ کیلومتری ‌شهر ارومیه قرار دارد و در حال حاضر، جمعیتی بیش از هفت هزار خانوار در این منطقه ساکن هستند.

سیدمحسن حمزه‌لو با بیان این‌که شهر جدید گلمان به لحاظ موقعیت طبیعی و قرارگیری در نزدیکی دریاچه ارومیه، مستعد اجرای طرح‌های گردشگری است، افزود: جذب مشارکت بخش خصوصی، مولد بخش عمران این شهر محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: وجود اراضی مناسب، شیب قابل قبول جهت شهرسازی و استقرار سازه‌ها، بهره‌مندی از آب و هوای معتدل کوهستانی، احداث مراکز آموزشی، درمانی و خدماتی، همجواری با بافت روستایی و همچنین استفاده از تصفیه‌خانه فاضلاب از جمله امکانات این شهر جهت سرمایه گذاری امن و بازگشت سرمایه محسوب می‌شود.

 حمزه‌لو بیان کرد: همچنین از ظرفیت شهر جدید گلمان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استفاده شده است.

وی در خصوص ایجاد خدمات روبنایی شهر جدید گلمان اظهارکرد: هم‌اکنون ۲ مدرسه ۱۰ و ۱۲ کلاسه، درمانگاه، یک باب مسجد، مجموعه ورزشی، مرکز تجاری و ۴ پارک در این شهر ایجاد شده و مشغول ارائه خدمات است.

۱۶ تیر سال ١٣٩٩ با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهردار ارومیه جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در تهران برگزار و پیگیری‌های چندین ساله به ویژه پیگیری های یکسال اخیر، شهرک منفصل گلمان به شهر جدید گلمان تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha