۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 896
کد خبر: 84333157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتمادسازی پیش شرط جلب مشارکت حداکثری در انتخابات است

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 84333157
اعتمادسازی پیش شرط جلب مشارکت حداکثری در انتخابات است

ساری - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علم و فناوری مازندران با تاکید بر این که می‌بایست بسترهای لازم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود ، گفت : اعتمادسازی یکی از این بسترها و پیش شرط جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

حمید محمدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اینکه امروز این نگرانی وجود دارد که آیا مردم در انتخابات حضور می یابند یا نه ، به نوع رفتار و عملکرد دوره های قبل مسئولان و منتخبان مردم در بخش های مختلف از جمله شورای اسلامی ، مجلس شورای اسلامی و دیگر موارد در زمان تصدی این جایگاه بر می گردد . 

وی ادامه داد : مردم با مقایسه عملکرد افراد در موقعیت ها و مناصب مختلف متوجه می شوند که عملکرد افراد چگونه است و عملکردهای بد باعث می شود که آنها به حضور رغبتی نداشته باشند . 

این استاد دانشگاه گفت  : حتی در یک مجموعه کوچک مثل دانشگاه اکر مدیری عملکرد خوبی نداشته باشد و نتواند به وعده هایش عمل کند ، مطمنا باعث دلسردی مجموعه دانشگاه اعم دانشجو و کارکنان می شود و بر فرض اگر قرار باشد در همین دانشگاه انتخاباتی برگزار شود ، رغبت به مشارکت کم می شود چون می بینند افراد به رغم وعده و وعید نمی توانند به آن عمل کرده و تغییری ایجاد کنند.

وی به نامزدهای انتخابات ۲۸ خرداد ماه توصیه کرد که برای رقم خوردن حضور و مشارکت حداکثری مردم در این برهه زمانی در ارائه برنامه های خود شفاف باشند و با مردم صادقانه سخن بگویند و برنامه های عملیاتی ارائه بدهند . 

محمدزاده گفت : متاسفانه تغییر رفتار افراد پس از انتخاب شدن توسط مردم باعث شده تا مردم اعتمادشان را از دست بدهند چرا که همین افراد تا پیش از انتخاب شدن همواره در دسترس و پاسخگو به  مردم بودند ، اما پس از انتخاب شدن دسترسی ها به خود را قطع کردند و با این کار نشان دادند که مردم را تنها به خاطر کسب رای خود می خواهند . 

وی تاکید کرد : اگر با مردم رفتار صادقانه داشته باشیم و مسایل و مشکلات را به صورت شفاف بازگو کنیم ، حتی بیان نقاط ضعف و راهکارهایی که برای این منظور در نظر داریم ، باعث می شود که مردم بهتر و بیشتر به مسئولان اعتماد کنند .

این استاد دانشگاه با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت : در مقوله مشارکت حداکثری مساله جناح و افراد نیست بلکه در آن بحث تقویت و حفظ نظام مطرح است چرا که دشمنان همواره می خواهند از این ابزار برای ضربه زدن به نظام استفاده کنند. 

وی افزود : مردم کشور ما با درک و دیدن شرایط مردم کشورهایی همچون عراق و افغانستان که چطور آمریکایی ها به بهانه هایی وارد این کشورها شدند و اقتدار آنها را پایمال کردند می دانند که حضور و مشارکت حداکثری آنها می تواند یاری رسان باشد تا دشمنان چشم طمع به دخالت در کشور ما را نداشته باشند، چرا که ابرقدرت ها هیچوقت دلسوز کشور نبوده اند و به نفع ملت ما کاری انجام نخواهند داد . 

محمدزاده از انتخابات و حضور در آن به عنوان شیوه برای اعتراض مدنی نام برد و گفت : مردم با حضور در انتخابات به افرادی که در دوره های قبل عملکرد خوبی نداشتند رای نمی دهند و بدین گونه اعتراض خود را به عملکردهای بد نشان می دهند. 

وی افزود : با رای ندادن طبیعتا افراد غیر شایسته با رای حداقلی انتخاب می شوند و آن موقع به نوعی زمام و سرنوشت تصمیم گیری امور خود را به این افراد می سپاریم که در صورت بروز مسائل پس از آن دیگر حق اعتراض نخواهیم داشت چون که خودمان با عدم حضور میدان را برای این افراد باز گذاشتیم . 

این استاد دانشگاه گفت : شعارهای غیر قابل اجرا که بدون پشتوانه برنامه ای است یک نوع موج سواری است که عده ای را جذب و عده دیگر را دفع می کند . مطمنا مردم کشورمان با وجود تمامی مشکلاتی که از نظر اقتصادی و معیشتی با آن مواجه هستند اما برای حفظ نظام پای صندوق های رای می آیند و دوباره پشتوانه خوبی برای نظام خواهند شد . 

وی که خود سابقه حضور در انتخابات به عنوان عامل اجرایی طی سال های مختلف را دارد ، گفت : انتخابات در ایران نمونه سالم انتخابات می باشد و با وجود اینکه بعد از انتخابات همواره با پراکنش شایعاتی مبنی بر مهندسی شدن انتخابات مطرح می شود اما سال ها حضورم به عنوان عامل اجرایی در انتخابات مختلف هیچوقت این حس در من ایجاد نشده که صندوق های رای دستکاری شده است چرا که در برگزاری انتخابات ایران افراد از گروه های مختلف به عوامل برگزاری حضور دارند . 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha