نمایشگاه اینوتکس ٢٠٢١ با حضور بیش از ۳۰۰ فعال فناور گشایش یافت

تهران- ایرنا- دهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس INOTEX ۲۰۲۱) با رویدادها و بخش های جانبی متنوع و با حضور بیش از ۳۰۰ فعال فناور در زیست بوم نوآوری کشور در فضای باز پارک فناوری پردیس گشایش یافت.

نمایشگاه اینوتکس، یک رویداد منحصر به فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری است که هرساله توسط پارک فناوری پردیس و با حضور کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود.

در ۹ دوره برگزاری این رویداد، اینوتکس اکنون به بستری برای عرضه نوآوری و فناوری، تبادل دانش فنی و تکنولوژی و نیز مشارکت میان شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی و بین المللی تبدیل شده است , به گونه ای که در طول این مدت، در مجموع بیش از ۱۸۵۰ شرکت و استارتاپ ایرانی و خارجی به عنوان غرفه دار در این نمایشگاه حضور داشته و بیش از ٦٠ هزار نفر نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

در این دوره که دهمین دوره برگزاری نمایشگاه است بیش از ۳۰۰  استارتاپ، شرکت فناور و دانش بنیان، شتاب دهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری به ارایه جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه خود به بیش از ۲۰ هزار نفر بازدید کننده حضوری و آنلاین می پردازند.

اینوتکس صرفا یک نمایشگاه نیست؛ بلکه هر ساله به منظور توسعه مشارکت و همکاری های فناورانه، تشویق جوانان به کارآفرینی و نیز فرهنگ سازی سرمایه گذاری در حوزه های نوآورانه، رویدادها و بخش های جانبی متعددی در کنار این نمایشگاه برگزار می شود که پتانسیل محتوایی بسیار خوبی را برای عموم جامعه در بر دارد.

برخی از این بخش های جانبی و رویدادها عبارتند از:
 ایستگاه  (استیج) عمومی اینوتکس یکی از بخش های جانبی این نمایشگاه است که بیش از ۳۰ ساعت سخنرانی، پنل و گفتگو با موضوع فرهنگ سازی کارآفرینی و ایجاد امید و انگیزه در جوانان با معرفی نمونه های موفق است.
 ایستگاه (استیج) تخصصی اینوتکس (ایستگاه آینده)، بخش دیگری است که بیش از ۳۰ ساعت محتوا شامل سخنرانی و پنل با موضوع بررسی مهم ترین روندهای نوآوری در دنیا شامل پنج حوزه کلان داده ها، ظهور NBIC، اینترنت اشیاء، رایانش ابری و هوش مصنوعی می پردازد.

 اینوتکس پیچ؛ رقابت های استارتاپی که در ۶ استان مختلف کشور برگزار شده و فینال این رقابت ها همزمان با رویداد اینوتکس و در مواجهه با سرمایه گذاران برگزار می شود.
کافه سرمایه اینوتکس(برگزاری مجموعه جلسات سرمایه گذاری بین استارتاپ ها و سرمایه گذاران) ، اینوجوان(برگزاری کارگاه های تفکر خلاق و حل مساله برای نوجوانان همراه با بازی و سرگرمی) تجربه فناوری( امکان لمس و آشنایی نزدیک مردم با جدیدترین فناوری های تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان و کار کردن با آنها از دیگر بخش های این دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری است.
در این دورهاز نمایشگاه همچنین علی رغم شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ایجاد شده، سفرایی از کشور های استرالیا، بلغارستان، رومانی، بولیوی، مکزیک، یمن وبنگلادش در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.
مراسم افتتاحیه رسمی این رویداد بعد ازظهر امروز - سه شنبه- با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس و سجاد عباسی فشمی دبیر نمایشگاه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha