۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۵۴
کد خبر: 84333748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ خیر یزدی ۱۰۵ میلیون تومان برای آزادی زندانیان  اهدا کردند

یزد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفت: ۲ فرد نیکوکار با پرداخت ۱۰۵ میلیون تومان زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد مالی استان را فراهم کردند.

سید مسعود عظیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آنها، خشنودی خدا و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمدمالی را جزو نیت خداپسندانه خود ذکر کردند. 

وی ادامه داد: ستاد دیه یزد سالانه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در فضای حقیقی و مجازی با همکاری مردم و خیران زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی را در استان فراهم می‌کند.

به گفته این مسوول روز گذشته ( دوشنبه ) ۲ خیر نیز با اهدای ۷۵ میلیون تومان زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمدمالی استان را فراهم کردند.

عظیمی به برگزاری پویش‌ها و جشن‌های مختلف برای جذب کمک‌های نقدی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمدمالی و بازگرداندن آنها به آغوش گرم خانواده‌هایشان خبر داد.

نیکوکارانی که تمایل دارند در این پویش شرکت کنند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد به شماره ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک ، شماره کارت های مجازی ۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۰۳۲۳۱  و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵*  کمک های خود را به حساب ستاد دیه واریز کنند.

سال ۱۳۹۹ با همکاری مردم و خیران  ۳۳۵ مددجوی محکوم مالی جرایم غیرعمد با پرداخت ۱۱ میلیارد تومان از محل کمک های خیری در استان یزد آزاد شدند.

همچنین بیست و ششم اردیبهشت ماه جاری مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی یزد تعداد مددجویان زندانی استان را سه هزار و ۵۰۰  نفر بیان کرد و گفت: ۶۸.۲ درصد این افراد متاهل هستند.

حسین سبزواری افزود: ۹۶.۶ درصد زندانیان، مرد و بقیه زن هستند که ۶۰.۹ درصد آنها بومی و ۲۸.۴ درصد غیربومی و ۱۰.۷ درصد هم اتباع بیگانه هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مددجویان در گروه سنی زیر ۴۰ سال هستند؛ ۶۰.۳ درصد جرم زندانیان در رابطه با مواد مخدر و بعد از آن سرقت با ۲۰.۱ درصد است.

 مدیرکل زندان‌های یزد تعداد زندانیان جرایم غیرعمدمالی استان  را ۱۲۵ نفر بیان کرد و گفت: هشت نفر زن و بقیه مرد هستند و عمده این افراد بدهکاران دیه شامل کارگاهی و تصادفات رانندگی، مهریه و نفقه هستند و حدود ۱۰۰ نفر از این مددجویان زندانی به دلیل مسایل حقوقی و مالی در زندان بسر می برند.

وی یادآور شد: در زندان های استان  بیشتر بدهی زندانیان جرایم غیرعمد بالای ۵۰ میلیون تومان  است. 

این مسوول  از آزادی ۱۹ نفر از زندانیان غیر عمد استان در ماه رمضان خبر داد و گفت: در طول سال با برگزاری پویش های مختلف چون هر هیات یک زندانی، ماه مهربانی و پویش های دانش آموزی، زمینه آزادی زندانیان غیر عمد فراهم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha