۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84334136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تنوع داوطلبان انتخابات رییس جمهوری مشارکت مردم را افزایش می‌دهد

شهرکرد- ایرنا - رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتخابات خردادماه یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش روی کشور در شرایط خاص کنونی است، گفت: تنوع داوطلبان انتخابات رئیس جمهوری مشارکت را افزایش می‌دهد.

مرتضی سجادی سه‌شنبه شب در نشست با خبرنگاران افزود: دهه بسیار حساسی در مقابل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است چرا که همه ابرقدرت‌ها و نیروهایی که در خارج از کشور علیه نظام فعالیت دارند فشارهایی را در ابعاد امنیتی، اقتصادی و فرهنگی بر ایران وارد می‌کنند.

وی تلاش جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی برای نزدیک شدن به مرزهای کشور را از جمله فشارهای امنیتی دانست که در حال حاضر بر جمهوری اسلامی وارد می‌شود و افزود: دشمنان نظام در رابطه با اقتصاد نیز تحریم‌های ظالمانه‌ای را اعمال کرده‌اند و اقدامات آنان در بعد فرهنگی با هدف دلسرد کردن مردم و ایجاد ناامیدی در حال انجام است.

سجادی اضافه کرد: در این شرایط خاص و با وجود این‌گونه فشارها، یکی از کارهای بسیار مهم، انتخابات خردادماه است که حضور حداکثری مردم در فرآیندهای انتخاباتی در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات افراد مختلفی از همه طیف‌ها، جریان‌ها و دیدگاه‌های مطرح در کشور برای نامزدی اعلام موجودیت کرده‌اند، گفت: این تنوع موجب خواهد شد تا انتخابات گرم و پرشوری رقم بخورد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این مهم است که فرد انتخاب شده همان خصوصیاتی که مقام معظم رهبری بیان نموده‌اند را دارا باشد که از این جمله خصوصیات می‌توان به عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد، کاردانی و کارایی و درون‌نگری برای حل مشکلات اشاره کرد.

وی بر ضرورت انجام اقدامات دلگرم‌کننده برای جذب مشارکت مردم در انتخابات تأکید کرد و افزود: شورای ائتلاف حرکتی مردمی را آغاز کرده است و به هر گروه و نیروی انقلابی که در خط ولایت فقه حرکت می‌کند و بخواهد با هر نگاه و نظری به شور انتخاباتی وارد شود، کمک خواهد کرد.

سجادی با بیان اینکه شرایط فعلی جامعه سخت است و در این وضعت باید به‌ سختی نیز کار کرد و نباید ناامید بود بلکه باید فعالیت بیشتری را انجام داد، گفت: اینکه می‌گویند در این ۴۰ ساله اقدامی انجام نشده است بی‌انصافی است و اگرچه اشکالاتی وجود داشته و نظام به اهداف عالیه که می‌خواسته نرسیده است اما این نظام متفاوت است و آنچه امروز بنا به گفته مقام معظم رهبری نیاز است آن است که تحول ایجاد شود.

وی یادآور شد: باید برای ایجاد تحول، مردم را آگاه کرد تا به خوبی تصمیم بگیرند و انتخاب کنند.

سجادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره انتخابات شوراهای اسلامی با تاکید بر این نکته که شوراها سیاسی نیستند و باید در حوزه‌های فرهنگی، حقوقی و عمرانی نیز نگاه دقیقی داشته باشند، گفت: کار شوراها کار سخت و مهمی است و افرادی که وارد این حوزه می‌شوند باید نوع نگاهشان جمعی باشد و کار را به صورت مجموعه‌ای دنبال کنند.

سجادی اضافه کرد: در شورای ائتلاف برنامه‌هایی برای بررسی روند انتخابات شوراها و تهیه فهرست مورد حمایت در نظر گرفته شده است و گروهی برای این کار مشخص شده‌اند تا از نامزدها بخواهند علاوه بر ارائه شرحی از مشخصات شخصی خود، پنج مشکل شهری و پنج راهکار برای حل این مشکلات را بیان کنند.

وی یادآور شد: در مراحل بعدی از افراد متخصص در بخش‌های حقوقی، عمرانی و فرهنگی دعوت خواهد شد تا با نامزدها مصاحبه‌ای داشته باشند و روند ارائه طرح‌ها و برنامه‌های آنان را از دید عملیاتی و اجرایی بررسی نمایند.

سجادی معیارهای شورای ائتلاف برای حمایت از یک نامزد در انتخابات رییس‌جمهوری را نیز برشمرد و یادآور شد: اینکه نگاه این فرد در رابطه با اقتصاد به بیرون نباشد و در روند کار خود عدالت‌خواهی را نشان داده باشد و همچنین در گفتمانی که معرف وی است این شاخص‌ها نمود داشته و در آینده نیز آن‌ها را دنبال کند از جمله این معیارهاست.

به گزارش ایرنا،انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha