مشارکت در انتخابات فرصتی برای مطالبه‌گری مردم است

ساری - ایرنا - عضو جمعیت زنان نواندیش مسلمان استان مازندران گفت : مشارکت و حضور پای صندوق‌های رای فرصتی برای مطالبه‌گری مردم است چرا که می‌توانند با انتخاب خود ضمن ابراز گلایه از عملکرد دیگران ، مطالباتشان را برجسته کنند.

فاطمه فقیه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : انتخابات این فرصت را برای آحاد جامعه ایجاد می کند که بتوانند با حضور دوباره در انتخابات افرادی را که در دوره های قبل عملکرد خوبی نداشتند کنار بزنند و از این طریق نارضایتی خود را به عملکردشان نشان دهند .

وی ادامه داد : مردم وقتی فرد یا افراد جدیدی را انتخاب می کنند ، به این معناست که مطالباتشان را در شعارها و وعده های آنان قابل پیگیری می دانند و لازم است پس از انتخابات هم تحقق آنها را مطالبه کنند.

این بانوی فعال سیاسی مازندران گفت : اگر افراد در انتخابات شرکت نکنند این حق اعتراض برای آنها وجود نخواهد داشت چرا که با کوتاهی در تعیین سرنوشت که از مسیر انتخابات و صندوق رای می گذرد ، این فرصت را از دست می دهند و می شوند تا افرادی که قابلیت و توان کار ندارند بر مسند قرار گیرند . 

وی با اشاره به اینکه حق انتخاب موجب شور و اشتیاق هر فرد می شود ، افزود : مطمنا همان طور که خداوند انسان را مختار آفریده است هر انسانی این موضوع را درون خود می طلبد که اختیار خود را داشته باشد و آزادانه تصمیم گیری کند .

عضو جمعیت زنان نواندیش مسلمان مازندران در اختیار گذاشتن حق انتخاب به مردم را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت : مردم ایران با برخودار شدن از این حق توانستند طی دوره های مختلف با حضور در انتخابات آزادانه تصمیم گیری کنند و خود را تصمیم گیر در مسائل مهم کشور دیدند . 

وی افزود : همان طور که از مردم می خواهیم در انتخابات شرکت کنند و انتخاب را حق آنها می دانیم ، مسئولان نیز موظف هستند برای مشارکت حداکثری اعتماد سازی و زمینه سازی کنند.

این فعال سیاسی گفت : یکی از بسترهای مورد نیاز برای جلب اعتماد مردم ، برگزاری انتخاب آزاد است و نشانه آن هم ورود و تایید نامزدهای اصلی سلایق مختلف است.

وی افزود : اگر چنین انتخاب آزادی به دلایلی اتفاق نیفتد ، موجب دلسردی مردم شده و امنیت کشور به خاطر بی توجهی به خواسته و مطالبه بخشی از جامعه در برگزاری انتخابات آزاد دچار خدشه خواهد شد.

فقیه گفت : برای انتخابات ۲۸ خرداد ماه در حال حاضر نامزدها اعلام حضور کردند و ثبت نام خود را انجام داده اند و اینکه چطور تایید و یا رد صلاحیت می شوند خود مبنایی برای جلب اعتماد مردم و یا دلسردی آنان خواهد بود.

وی افزود : اینکه افراد با چه عنوانی رد صلاحیت می شوند ، مساله ای است که مردم آن را پیگیر هستند و در تصمیم گیری برای حضور و یا عدم حضورشان می تواند تاثیر بگذارد .

این فعال سیاسی تصمیم شورای نگهبان و رعایت قانوان اساسی در این برهه زمانی برای جلب مشارکت حداکثری را مهم دانست و گفت : امیدواریم با تصمیماتی گرفته می شود حضور و مشارکت حداکثری مردم را در این انتخابات شاهد باشیم . 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha