۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبر: 84334820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین قطعی برق در خراسان رضوی رقم خورد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبر: 84334820
نخستین قطعی برق در خراسان رضوی رقم خورد

مشهد- ایرنا- سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: از روز گذشته با وجود این که هنوز اجرای برنامه های مدیریت مصرف ویژه تابستان در این استان آغاز نشده، اعمال خاموشی ها در مشهد و سایر نقاط استان به دلیل بروز مشکل در شبکه سراسری برق انجام گرفت که امروز نیز ادامه یافته است.

عباس آذری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیروز قطعی برق به میزان حدود ۴۰ مگاوات در مشهد و ۱۰۰ مگاوات در سایر شهرستانهای خراسان رضوی به صورت ترکیبی اعمال شد که بیشتر محدوده های مشترکان خانگی، تجاری و کارگاه های کوچک را دربر گرفت.

وی اضافه کرد: دلیل اصلی خاموشی های روز گذشته بروز مشکل در شبکه سراسری برق بود که خاموشی های منتج از این موضوع بین استانهای مختلف تقسیم و سهم خراسان رضوی ۱۴۰ مگاوات شد.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: دیروز اوج بار در مشهد هزار و ۱۵۰ مگاوات و در سایر شهرستانهای خراسان رضوی هزار و ۵۰ مگاوات بود و پیش بینی شده است که اوج بار در نیمه مرداد ماه در مشهد هزار و ۸۰۰ مگاوات و در سایر شهرستانهای استان هزار و ۶۰۰ مگاوات ثبت شود.

آذری افزود: پیرو تفاهم نامه هایی که با ادارت دولتی و عمومی، واحدهای صنایع و بخش کشاورزی منعقد شده است اعمال مدیریت مصرف هنوز انجام نمی گیرد اما صنعت برق استان دیروز غافلگیر شد و ناگزیر به خاموشی و اعمال مدیریت مصرف گشت.

وی ادامه داد: ظهر امروز نیز در پی اعمال مدیریت مصرف در سراسر کشور برق برخی از نقاط شهر مشهد و استان خراسان رضوی خاموش شده است.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی از مشترکان خواست با توجه به بروز خشکسالی و مشکلات به وجود آمده در تامین برق، مدیریت مصرف را اعمال کرده و لامپهای اضافی را خاموش، کولرهای گازی را روی 26 درجه و کولرهای آبی را روی دور کند تنظیم کنند. 

تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است. تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مشهد نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و طول شبکه در آن نیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha