۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84335096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسائل زیست محیطی در واحدهای تولیدی کردستان باید مدنظر قرار گیرد

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: مسائل زیست محیطی و ایمنی و سلامت مردم باید در طرح‌های تولیدی استان مدنظر قرار گرفته و لحاظ شود.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: همه واحدهای تولیدی و صنعتی استان باید مسائل زیست محیطی و سلامت مردم را در طرح‌های خود لحاظ کنند.

وی به فعالیت کمیسیون ماده ۱۱ در این خصوص اشاره کرد و افزود: در این کمیسیون که دستگاه‌های مختلفی از جمله محیط زیست عضو آن هستند مسایل و مشکلات زیست مجیطی واحدهای تولیدی بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان عنوان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اساس کار خود را بر حل و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان گذاشته و تمام توان خود را در این راه بکار می‌گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط خاص کشور همه باید برای رونق بخش تولید تلاش کنیم و نهایت همکاری را با واحدهای تولیدی استان داشته باشیم.

دستگاه‌ها در سامانه ستاد تسهیل فعالانه‌تر عمل کنند

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سامانه "ستاد تسهیل و رفع موانع تولید" در راستای کاهش روند بررسی حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان راه‌اندازی شده است و واحدهای مشکل دار باید درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.

پیمان الماسی افزود: در حال حاضر ۴۶ دستگاه‌ اجرایی، سازمان و نهاد مختلف استان در این سامانه عضو هستند و مدیران آنها می‌توانند مسایل و مشکلات مربوط به بنگاه‌های تولیدی را رصد کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ مورد درخواست هم اکنون در سامانه موجود بوده و بررسی نشده است؛ از دستگاه‌های اجرایی خواست در این سامانه فعالیت خود را بیشتر کنند و موانع و مشکلات واحدهای تولیدی مرتبط با حوزه کاری خود را بررسی و پاسخ دهند.

امروز یکصد و شصتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیید کردستان طی چند سال اخیر و پنجمین جلسه این کارگروه در سال جاری برگزار شد که در آن مشکلات هفت واحد تولیدی و صنعتی استان مورد بررسی قرار گرفت.

«شرکت‌های سما ارغوان طبیعت، فرآورده‌های لبنی آرمان ژیران بانه، میلاد راه، پایانه ذخیره سازی سوخت ناصری، واحدهای بسته بندی سبزیحات و صیفی جات، بازیافت کاغذ باطله و بتن آماده» هفت واحد تولیدی بودند که در این جلسه مشکلات آنها بررسی و مصوبات لازم در خصوض آنها اتخاذ شد.

در راستای تسهیل و رفع موانع تولید، سال گذشته مبلغ ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳۱ طرح و واحد صنعتی توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha