۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84335186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: وقف نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبر: 84335186
استاندار کردستان: وقف نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه گفت: وقف نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارد.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسه تخصصی وقف که با حضور معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد، اظهار داشت: باید مردم به گونه‌ای توجیه شوند که در وقف اموال خود نیازهای اساسی جامعه را در نظر بگیرند.

وی مردم استان را  مردمی علاقمند به امور خیریه و وقف دانست و گفت: کمک به نیازمندان، ایتام و بیماران از تاثیرات فقرزدایی وقف در جامعه به شمار می‌رود.

استاندار کردستان با بیان اینکه وقف نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارد اظهار داشت: این سنت حسنه از جنبه معنوی نیز موجب رشد و ارتقاءی فرهنگ جامعه خواهد شد.

مردم مهمترین سرمایه اوقاف هستند

 معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان اوقاف نیز در این جلسه کردستان را استان فداکاری و ایثار دانست و گفت: وجود پنج هزار و ۴۰۰ شهید نشان‌دهنده اهتمام مردم این استان به آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به اهمیت وظایف اوقاف گفت: مهمترین سرمایه اوقاف مردم و جامعه هستند و ادارات کل باید با اجرای امینانه نیت واقفین،حفظ موقوفات و شفاف سازی به بهترین شکل از این سرمایه اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به لزوم حمایت دولت از موقوفات افزود: همکاری تمامی نهادهای دولتی با اوقاف زمینه رشد و توسعه و افزایش بهره وری موقوفات را فراهم می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان  نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد اوقاف استان گفت: توزیع بیش از ۳۰ هزار سبد کالا و بهداشتی، اهدا جهیزیه، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بخشی از فعالیت‌های اوقاف در زمینه اجرای نیات است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند ابراز امیدواری کرد، با حمایت خیرین و تمام نهادهای دولتی و خصوصی زمینه لازم برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مناطق کم برخوردار استان از طریق عواید موقوفات فراهم شود.

در حال حاضر ۲ هزار و ۲۸۹ موقوفه با ۱۵ هزار و ۸۵۷ رقبه متصرفی، ۲ هزار و ۸۹۵ غیرمتصرفی و ۱۱۵ اشتراک و تولیت در استان کردستان وجود دارد.

  

 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha