گذر فرهنگ و هنر شیراز مرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

شیراز-ایرنا- مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر گفت: گذر فرهنگ و هنر شیراز واقع در محله سنگ سیاه مردادماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و و کسب‌ و کارهای این حوزه در این گذر مستقر می‌شوند.

امین عارف‌نیا چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با فعالان کسب و کار فرهنگ و هنر شیراز افزود: ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به کسب‌ و کارهایی که در این گذر حضور پیدا کنند تخصیص یافته است. 
وی گفت: سقف این تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان و کارمزد آن چهار درصد است و دوره بازپرداخت آن از ۳۶ ماه شروع و به فراخور شرایط طرح در خصوص بازپرداخت آن با صندوق کارآفرینی امید تفاهم می‌شود. 
مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر گفت: تضامین پرداخت این تسهیلات را صندوق کارآفرینی امید تعیین می‌کند. 
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که ۶۰ کسب و کار در گذر فرهنگ و هنر شیراز واقع در محله سنگ سیاه از این تسهیلات بهره‌مند شوند. 
عارف‌نیا گفت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید مستندات و ایده اولیه طرح خود را به شورای حمایت از کسب و کار فرهنگی فارس که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مستقر است ارائه دهند. 
وی با تاکید بر اینکه جای جای شیراز توانایی دارد که به گذر فرهنگ و هنر تبدیل شود و باید به فضاهای تاریخی و بافت تاریخی شیراز روح بخشید، عنوان کرد: با مشارکت فعالان عرصه هنر و فرهنگ می‌توان گردشگران داخلی و خارجی را به بافت محله سنگ سیاه علاقه‌مند کرد. 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست اظهار داشت: ۱۰۱ پرونده برای دریافت تسهیلات موسوم به تحفه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده که بخشی از این پرونده‌ها مربوط به کسب و کارهای خارج از گذر فرهنگ و هنر است.
صابر سهرابی از افزایش سهم فارس در تسهیلات تحفه خبر داد و گفت: سهم فارس از این تسهیلات هفت میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۲۱ میلیارد تومان افزایش یافته است و این در حالی است که ۴۰۰ نفر در استان متقاضی دریافت این تسهیلات هستند و جمع رقم درخواستی آنها ۱۳۰ میلیارد تومان است. 
سهرابی با بیان اینکه این تسهیلات کمکی برای تثبیت و حفظ شرایط هنرمندان در این شرایط بد اقتصادی است، افزود: با توجه به خسارت‌هایی که در این دو سال اخیر به حوزه فرهنگ و هنر وارد شده امیدواریم با همکاری شهرداری منطقه تاریخی شیراز  و راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در محله سنگ سیاه اتفاقات خوبی رقم بخورد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha