۷۰۰ کیلومتر مربع مطالعات حریم رودخانه‌های خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند - ایرنا - مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۷۰۰ کیلومتر مربع نقشه‌برداری و مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان از سال گذشته تاکنون با اعتبار چهار میلیارد تومان انجام شده است.

محمدعلی شهابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درخصوص ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌های استان مکاتباتی با مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری انجام شد تا در صورتی که مکانی نیاز به لایه‌روبی یا بازگشایی دارد، اعلام کنند و نسبت به بازگشایی مسیر اقدام کنیم.

وی گفت: همچنین فرمانداران باید نقاط حادثه‌خیز و مسیر رودخانه‌های داخل شهر را رصد و در صورت نیاز به لایه‌روبی و بازگشایی به شرکت آب منطقه‌ای اعلام کنند.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: رفع تصرف بستر رودخانه‌ها در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و با هدف عبور ایمن سیلاب و پیشگیری از هرگونه خسارت جانی و مالی به شهروندان انجام می‌شود.

وی گفت: سال گذشته ۶۳.۷ کیلومتر طول در قالب ۱۶۱ هکتار حریم و بستر رودخانه در استان خراسان جنوبی رفع تصرف و آزادسازی شد.

شهابی بیان کرد: این مقدار هکتار با اعتبار سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آزادسازی و لایه‌روبی شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۶۳.۷ کیلومتر آزاد شده، ۲ کیلومتر در رودخانه زابری سرایان، ۳.۲ کیلومتر در رودخانه شوراب قاین، ۲۵ کیلومتر در رودخانه شاهرود، ۲۵ کیلومتر در رودخانه مود، چهار کیلومتر در رودخانه عباس بیک و ۴.۵ کیلومتر در رودخانه دیهشک شهرستان طبس آزادسازی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha