۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۱۲
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84335413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: شرایط برای توسعه بوم‌گردی در بانه فراهم است

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۱۲
کد خبر: 84335413
فرماندار: شرایط برای توسعه بوم‌گردی در بانه فراهم است

سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان بانه با اشاره به وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی در شهرستان بانه گفت: ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه توسعه گردشگری در بانه وجود دارد که زمینه را برای توسعه بوم‌گردی فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور عصر چهارشنبه در جلسه آموزشی و توجیهی گردشگری شهرستان بانه اظهار داشت: در پشت تمام ساخت و سازهای قدیمی فلسفه وجودی و رازی نهفته است که می توان از آن به عنوان یک جاذبه ارزشمند در زمینه بوم گردی معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: باید فضای روستاها به شکل سنتی و قدیمی حفظ شود چراکه این فضای سنتی و قدیمی است می تواند گردشگران جذب کند اما فضای روستاها تغییر کرده و جذابیت گذشته را ندارند.

رستم پور با اشاره به درآمد بالا و اشتغالزایی صنعت بوم‌گردی گفت: طبیعت بکر، جاذبه های روستایی، صنایع دستی، غذاهای سنتی و جاذبه های تاریخی از جمله جاذبه های هستند که گردشگران را جذب می کنند که باید تلاش شود این جاذبه ها را به مسافران معرفی کنیم.

وی رسمی شدن مرز سیرانبند بانه را ظرفیت خوبی برای توسعه بوم گردی عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این بخش ها تشویق کنیم و فرمانداری بانه از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می کند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه نیز گفت: بوم‌گردی نوعی از گردشگری است که براساس آموزش توسعه می یابد که باید دهیاران و شوراها در این زمینه آموزش های لازم را ببینند و از ظرفیت های روستای خود در راستای توسعه گردشگری روستایی به خوبی استفاده کنند.

سعدالله رحیمی خواه افزود: بوم‌گردی بر اساس میراث معنوی پایدار است که باعث ایجاد توسعه پایدار و اشتغالزایی می شود و دهیاران و شوراها نقش مهمی در توسعه بوم گردی دارند.

وی گفت: کوه ها و رودخانه های فصلی بانه نیز یکی از جاذبه های مهم این شهر هستند که باید بر اساس زمانبندی و تغییر فصول سال جاذبه های طبیعی را شناسایی و معرفی کنیم.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha