۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84337190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۸ باب واحد صنفی در مهاباد پلمب شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶
کد خبر: 84337190
۱۰۸ باب واحد صنفی در مهاباد پلمب شد

مهاباد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت مهاباد گفت: بازرسان این نهاد در اجرای مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا، از ابتدای امسال تاکنون صاحبان ۱۰۸ واحد صنفی متخلف را پلمب کردند.

قاسم امینی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شروع سال جاری و همزمان با شیوع موچ چهارم کرونا نظارت ویژه بر بازار و نحوه ارایه خدمات اصناف مهاباد با همکاری ماموران شبکه بهداشت و درمان انجام و طی آن ۱۰۸ مغازه به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی پلمب شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت علاوه بر پلمب واحدهای متخلف صاحبان ۲۳۰ واحد صنفی دیگر نیز ضمن دریافت تذکر کتبی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه این شهرستان هم اکنون در شرایط نارنجی مقابله با کرونا قرار دارد، اظهار داشت:  در حال حاضر فعالیت برای صنف‌های گروه شغلی سوم و چهارم با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز است و با افرادی که به دستورالعمل های بهداشتی بی‌توجه باشند برخورد قاطع خواهد شد. 

امینی، با تاکید بر اینکه شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد گزارش دهند، بیان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمع‌های خانوادگی مهم‌ترین روش‌های مقابله با بیماری کرونا است که باید توسط شهروندان رعایت شود.

وی با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون سراسری گفت: هم اکنون مراکز شهری "بداق سلطان" و جامع سلامت به همراه پایگاه چهار واحدی بیمارستان موقت خیران در سطح شهر و مراکز روستایی "گوگ تپه" و "خلیفان" و تمام مراکز جامع روستایی برای اجرای طرح واکسیناسیون سراسری در مهاباد راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال نیز آغاز شده است، گفت: سالمندان بالای ۸۰ سال نیز که تاکنون موفق به تزریق واکسن نشده اند با در دست داشتن مدارک شناسایی به یکی از مراکز سلامت حوزه سکونت خود مراجعه کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت تاکنون چهار هزار و ۴۸۶ مورد مبتلا به بیماری کرونا داشته است که از این تعداد ۳۸۷ نفر فوت شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha