۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 84337349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمان: محور جیرفت - بافت نقش مهمی در بخش معدنی و گردشگری دارد

جیرفت - استاندار کرمان گفت: محور جیرفت - دلفارد - بافت نقش مهمی در شکوفایی بخش معدنی و گردشگری شهرستان جیرفت دارد و تقویت زیرساخت های ارتباطی این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا ، علی زینی وند روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بخشی از محور جیرفت - دلفارد - بافت اظهار داشت: امروز شاهد بهره برداری بخشی از این محور به طول ۲۲ کیلومتر با اعتبار ۲۵۴ میلیارد تومان هستیم.

 وی این محور را برای بخش گردشگری استان کرمان بسیار مهم برشمرد و منطقه خوش آب وهوای دلفارد، ساردو و هنزا را از جمله ظرفیت های این محور اعلام کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه محور جیرفت - بافت در زمان انقلاب اسلامی تاسیس شده است، گفت: این محور با توجه به اینکه بر اساس زمان خود طراحی و اجرا شده لذا در حد امروز نبوده از این رو مطالعه این محور انجام شده و از جیرفت به سمت دلفارد شاهد ۲بانده شده بخشی از این محور بوده ایم.

وی افزود: ادامه این محور از بافت به سیرجان در حال فعالیت بوده لذا امیدواریم این مسیر به عنوان یکی از شریان های استراتژیک کشور، این منطقه را متحول کند.

زینی وند وجود کارخانجات متوسط در حوزه مس، سنگ آهن و معادن غنی و گردشگری را از ظرفیت های این منطقه برشمرد و گفت: امیدواریم با توسعه این منطقه شاهد اشتغالزایی یکی از مراکز صنعتی ومعدنی خوب با اشتغالزایی بالا باشیم.

وی ادامه داد: این طرفیت ها هم منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و هم در زمینه اشتغال و توسعه و پیشرفت منطقه ای هم بسیار مفید بوده لذا نقش قابل توجهی برای بخش صنعتی، معدنی و گردشگری دارد.

استاندار کرمان به بازدید از تپه باستانی کنار صندل اشاره کرد و گفت: این طرح در حال ثبت جهانی بوده لذا با توجه به ظرفیت این طرح نیاز به مشارکت داشته و طرح هایی در این زمینه در حال مطالعه است.

زینی وند بر تسریع ساخت و سازها و رعایت استانداردهای بین المللی در محدوده تپه های باستانی کنارصندل تاکید کرد و خواستار تکمیل هر چه سریعتر این طرح ها شد.

وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی شهر جیرفت و تمدن جیرفت از تمدن های مورد توجه دنیاست لذا به این حوزه با توجه خاص نگاه می شود.

استاندار کرمان به هدف سفر های استانی خود اشاره کرد و گفت: سفراستاندار و مسئولان به هر منطقه بسیار راهگشاست و بسیاری از مشکلات در این سفرها برطرف می شود. 

وی به بازدید خود از حوزه بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: در حوزه بازآفرینی شهری جیرفت تحولات بسیار خوبی انجام شده که جای تقدیر است.

زینی وند به بازدید از موزه جدید جیرفت اشاره کرد و گفت: این موزه پیشرفت داشته لذا به مدیرکل میراث استان تاکید کردیم که در بودجه امسال حتما این طرح را تقویت کنیم.

وی افزود: آثار زیبای تاریخی جیرفت باید در یک ساختمان استاندارد، زیبا و مورد نظر گردشگران نگهداری شوند.

استاندار کرمان روز پنجشنبه در دومین روز از سفر خود به جنوب کرمان از ظرفیت های گردشگری، تاریخی و فرهنگی مشکلات و قابلیت های شهرستان جیرفت بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha