بهترین جایگاه تولید در کشور حوزه دانش بنیان است

تهران- ایرنا- نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین جایگاه تولید در کشور تولید دانش بنیان است.

به گزارش ایرنا، زهره الهیان روز جمعه در بازدید از دهمین نمایشگاه اینوتکس در محل پارک فناوری پردیس در خصوص اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان چقدر می‌توانند در شرایط تحریم و خنثی‌سازی آثار آن در اقتصاد ملی موثر و مفید باشند؛ افزود: حجم نقدینگی در حال حاضر حدود سه هزار و سیصد هزار میلیارد تومان است که هر روز رو به افزایش است.

وی بیان کرد: قاعدتا نیاز است که این حجم نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و بهترین جایگاه تولید، همین تولید دانش بنیان است که ما نمونه‌های آن را در این نمایشگاه اینوتکس مشاهده می کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بهتر است افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان تشویق شوند که هم تولید بر پایه دانش‌بنیان راه بیفتد و هم بتوانیم با وضعیت رقابتی با تولیدات سایر کشورها رقابت داشته باشیم و تجارت محصولات دانش‌بنیان رونق بیشتری پیدا کند. خود این موضوع باعث ورود ارز به کشور و رفع مشکلات ارزی و حمایت از تولید است.

الهیان در خصوص رویکرد دولت بعدی نسبت به توسعه پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان چطور باید باشد، گفت: قطعا در بحث تولید دانش‌بنیان ظرفیت عظیم نیروهای متخصص و جوانان تحصیل کرده را داریم که اگر حمایت شوند و راهکارهای درست به آنها نشان داده شود این ظرفیت می‌تواند صدها برابر شود.

وی تاکید کرد: قطعا به این میزان نباید اکتفا شود و همانطور که مقام معظم رهبری هم تاکید کردند باید به این عرصه یعنی اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای شود. امید است رییس جمهوری آینده با یک برنامه مدون در این حوزه با استفاده از جوانان علاقه‌مند، تحصیل‌کرده و متخصص، تولیدات دانش ‌بنیان را حمایت کند.

دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۱)  ۲۸ اردیبهشت گشایش یافت و تا امروز ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در پارک فناوری پردیس ادامه دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha