نخستین هتل در شهر مرزی سردشت احداث می‌شود

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷
کد خبر: 84338678
نخستین هتل در شهر مرزی سردشت احداث می‌شود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: نخستین هتل این شهرستان مرزی به منظور ارتقای خدمات رفاهی برای گردشگردان و مسافران احداث می‌شود.

صلاح محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هتل سه ستاره در زمینی به مساحت هزار متر و با متراژ ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع در این شهر احداث می شود و نخستین هتل در نوع خود است که با همکاری بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر موافقت اصولی ساخت این هتل صادر شده و در صورت اعطای تسهیلات، عملیات اجرایی آن نیز در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: این هتل در داخل شهر احداث شده و برای احداث آن ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است. 

وی با بیان اینکه با احداث این هتل برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد شد، گفت: هم اکنون ۲ مهمان پذیر و ۱۹ اقامت گاه بوم گردی در سطح شهرستان جهت ارایه خدمات اقامتی به مسافران فعال است.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۳۵ اثر تاریخی و طبیعی شامل ۲ منطقه نمونه گردشگری " گراوان " و " آبشار شلماش " و ۲ بنا تاریخی و ۳۱ محوطه باستانی در فهرست آثار ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha