جناح بندی‌های سیاسی در انتخابات کنار گذاشته شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: طیف بندی و جناح بندی های سیاسی در انتخابات باید کنار گذاشته شده و همه در راستای حضوری گسترده در انتخابات وارد عرصه شوند.

حجت الاسلام ناصر خدایاری عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به جای طیف بندی و جناح بندی و طرفداری بی مورد از جناح های گوناگون، فرهنگ انتخابات یا انتخاب فرهنگی در جامعه باید نهادینه شود زیرا براساس انتخاب فرهنگی است.

وی اظهار داشت: در این نوع انتخابات افراد متعهد دارای دانش و توانایی بالا انتخاب شده و وارد مدار به دست گیری قدرت می شوند تا با توانایی خود موجبات عمران ، توسعه و آبادانی در حوزه های مختلف شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه معیارهای ما برای انتخابات با فرهنگ غرب و جامعه غربی متفاوت است گفت: در غرب قدرت ، اساس همه چیز است و بر اخلاق و دین برتری دارد زیرا غرب یک جامعه "اومانیستی" بوده و انسان محور است و انسان برهمه چیز اولویت دارد.

وی اضافه کرد: این درحالی است که در جامعه اسلامی که براساس انقلاب اسلامی که یک انقلابی فرهنگی است بنا شده، قدرت و ثروت محور و ارزش نیست.

حجت الاسلام خدایاری اظهار داشت: در جامعه اسلامی شایسته ترین انسان کسی است که از دانش و توانایی و تعهد و اخلاق بهره مند باشد و  در کنار برخورداری از دانش از مولفه هایی چون متعهد بودن و پایبندی ارزش های دینی و اخلاقی بودن برخوردار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: حضرت علی (ع) می فرماید شایسته ترین انسان ها افرادی هستند که از عقلانیت و تقوی برخوردار باشند برهمین اساس در انتخابات نیز باید این چنین افرادی انتخاب شوند تا بتوانند با تکیه بر عقلانیت و تقوی راه رشد کشور را هموار کنند.

حجت الاسلام خدایاری افزود: کسی که برای انتخابات نامزد می شود باید بداند آیا می تواند زمینه توسعه تجارت، کشاورزی ، فرهنگ و سایر حوزه ها را فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به نقش رسانه ها در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: در جامعه مترقی یک رسانه عامل رشد، تحول و بروز ، جسور ، شجاع و نترس در چهارچوب ضوابط است.

وی افزود: چنین رسانه هایی می توانند بستر ساز انتخاب آگاهانه و رشد و توسعه کشور را فراهم ساخته و مسیر روشنی در برابر مردم ترسیم کنند.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بطور همزمان ۲۸ خردا دماه سال جاری برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha