۵ شهرستان آذربایجان‌غربی به وضع زرد کرونایی رسید

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان این استان، پنج شهرستان در وضعیت زرد است و شهرستانی با وضعیت قرمز در استان نداریم.

علی مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر شهرستان های اشنویه و سردشت در جنوب و پلدشت، چایپاره و چالدران در شمال آذربایجان غربی وضعیت زرد کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: ارومیه به همراه شهرهای خوی، سلماس، ماکو و شوط در شمال آذربایجان غربی و شهرهای مهاباد، نقده، تکاب، پیرانشهر، شاهین دژ، میاندوآب و بوکان در جنوب استان وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهای زرد و نارنجی از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تاکنون نزدیک بیش از ۱۶۷ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و حدود چهارهزار و ۵۰۰  نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha