۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84340756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب آشامیدنی۱۱ روستای فاروج خراسان شمالی با تانکر تامین می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: اینک آب آشامیدنی ۲ هزار و ۱۱۲ خانوار شهرستان فاروج در شرق این استان با تانکر سیار تامین می شود.

غلامحسین ساقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای آبرسانی به این روستاها یک دستگاه کامیون با ظرفیت ۱۴ متر مکعب و روزانه ۶ سرویس حمل آب به حجم ۸۴ مترمکعب و همچنین ۲ دستگاه تانکر  سه هزار لیتری روزانه یک سرویس حمل آب به کار گرفته شده است.

وی با بیا اینکه اینک ۴۳ روستای شهرستان فاروج در مرز تنش آبی است گفت: همچنین ۱۱ روستای شهرستان دچار تنش آبی هستند و ۱۱ روستا مشکل تنش آبی نداند که در روستاهای تنش آبی و در مرز تنش آبی با کسری آب ۴۵ لیتر بر ثانیه مواجه هستیم.

ساقی افزود: برای حل مشکلات روستای تنش آبی این شهرستان کف شکنی و حفر چاه آب شرب روستای مایوان به منظور افزایش آبدهی چاه از ۸.۵ به ۱۳ لیتر بر ثانیه، پیگیری تملک زمین جهت حفر چاه برای روستاهای نجف آباد (مجتمع خواجه ها) و چوکانلو و در روستای ریزه مطالعات حفر چاه و همچنین در روستای آق چشمه برق رسانی چاه در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: همچنین عملیات اصلاح شبکه های فرسوده به طول سه کیلومتر، جمع آوری شبکه فرسوده به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر در روستای کواکی، عملیات اصلاح شبکه توزیع به طول هزار و ۵۰۰ متر، اصلاح خط انتقال  به طول هزار و ۵۵۰ متر و حفر چاه در مجتمع جعفرآباد در دست اجرا است.

ساقی با اشاره به اینکه برای رفع تنش آبی در روستاهای مزبور ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است افزود: سرانه مصرف آب در شبانه روز به ازای هر نفر در این شهرستان ۱۷۹ لیتر است که ۶۵ روستا با جمعیت ۳۰ هزار و ۷۰۰ نفر معادل ۹۳ درصد روستاییان تحت پوشش این شرکت هستند.

 معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی امروز به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی در هشت ماه سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۴۸.۳ درصدی به ۱۴۳.۷ میلی‌متر رسید که این وضعیت برای منابع آبی استان نگران کننده است.

مهدی کمالی اظهار داشت: این میزان بارندگی در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۷۷.۹ میلی متر بود که میزان بارش ها مطلوب برای کشتزارها و همچنین منابع آبی مطلوب بود.

وی افزود: میزان بارندگی در مدت مشابه دوره آماری بلندمدت ۲۳۴.۳ میلی متر گزارش شده است که بر این اساس میزان بارندگی ها در سال آبی جاری نسبت به دوره آماری بلندمدت ۳۸.۷ درصد کاهش دارد.

شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج واقع در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد در مسیر اصلی استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha