۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84340898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لوح افتخار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه روستای درسجین اهدا شد

زنجان - ایرنا - کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین شهرستان ابهر به عنوان برگزیده هفتمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

لوح افتخار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین به عنوان برگزیده هفتمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر  به این کتابخانه تقدیم شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابهر در این جلسه ضمن تبریک انتخاب کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین به عنوان برگزیده هفتمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، این انتخاب را حاصل مشارکت دهیاری، شورا، اهالی و همت کتابدار کتابخانه دانست و بر لزوم استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان در ترویج کتابخوانی و ارتقای آگاهی های عمومی جهت دسترسی به توسعه پایدار روستایی تاکید کرد.
حامد محمدی اظهار داشت: کتابخانه عمومی در مناطق روستایی به عنوان فرهنگسرای روستا هستند که می توانند در حوزه های آموزشی، فرهنگی و غنی سازی اوقات فراغت در روستاها ایفای نقش موثری داشته باشند.
عبدالحسین بختیاری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر با تقدیر از اعضای انجمن، دهیار و شورای روستا و زحمات کتابدار کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین، از راه اندازی کتابرسان سیار روستایی در روستاهای فاقد کتابخانه شهرستان با پیگیری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مشارکت بانک ملت تا یک ماه  در ابهر آینده خبر داد.
وی گفت: اجرای طرح های ترویج کتابخوانی و ایجاد کتابخانه سیار به ویژه در مناطق روستایی گام مهمی در برقراری عدالت فرهنگی و دسترسی روستائیان به کتاب است.

هم اکنون ۱۲ باب کتابخانه عمومی در شهرستان ابهر فعال است که هفت باب آن در روستاها واقع است.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha