۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 84341224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومای روسیه: دستگیری " پروتاسویچ"  برای مسکو مشکل ایجاد می کند
کنستانتین زاتولین» معاون اول رئیس کمیته دومای دولتی

مسکو - ایرنا - «کنستانتین زاتولین» معاون اول رئیس کمیته دومای دولتی در امور کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت که تصمیم مقامات بلاروس برای بازداشت «رومان پروتاسویچ» بنیانگذار کانال تلگرامی «نکستا» و از مخالفان دولت مینسک، عواقب منفی برای روسیه هم خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،  زاتولین به رسانه های روس گفت:  «موضوع دستگیری پروتاسویچ به طور کلی قضیه ای کاملاً زننده است. البته، همانطور که به نظر می رسد، این نه تنها برای بلاروس، بلکه  برای روسیه هم مشکلاتی ایجاد می کند، که به عنوان مدافع منافع بلاروس در شرایط فعلی تصور می شود.»

این نماینده مجلس توضیح داد: این اقدام، مسئله را در سطح بین المللی تشدید می کند و فرصتی عالی برای هر کسی که از دستور بلاروس و همزمان نظم در روسیه انتقاد کند، فراهم می کند. با توجه به آنچه اکنون در اطراف ما اتفاق می افتد، آنها سعی خواهند کرد از آن علیه ما استفاده کنند.

زاتولین تصریح کرذ: «الکساندر لوکاشنکو با اقدامات خود بار دیگر "از روسیه قرض گرفت».

در عین حال وی خاطرنشان کرد که روسیه می تواند درمورد دستگیری «سوفیا ساپگا» نامزد پروتاسویچ، که طبق اطلاعات رسانه های غربی شهروند روسیه است، درخواستی را به مقامات بلاروس ارسال کند.

«رومان پروتاسویچ» بنیانگذار کانال تلگرامی نکستا(NEXTA)، دیروز - یکشنبه - پس از فرود اضطراری هواپیمای خود در مسیر آتن به ویلنیوس، توسط سازمان های اجرای قانون بلاروس بازداشت شد. «سوتلانا تیخانوفسایا» رهبر مخالفان بلاروس، بازداشت پروتاسویچ را نتیجه کار سرویس های ویژه جمهوری بلاروس خواند.

در بلاروس، پروتاسویچ به سازماندهی اقدامات گروهی برای نقض نظم عمومی و سازماندهی شورش های جمعی و همچنین اقدامات عمدی با هدف ایجاد خصومت اجتماعی متهم شده است. آنها در لیست تحت تعقیب این کشور هستند.

کانال تلگرامی نکستا توسط مقامات بلاروسی افراطی اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha