«بهمن نصیری» پاداش حضور در المپیک‌ خواهد گرفت

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک از تعلق گرفتن پاداش المپیکی به «بهمن نصیری» ملی‌پوش روئینگ ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، «علیرضا سهرابیان» رییس فدراسیون قایقرانی روز دوشنبه در نشست رییسان فدراسیون‌ها با «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: قایقرانی همیشه در شرایط سخت توانسته اقدامات مهمی انجام دهد که کمک به سیل استان گلستان تنها یک نمونه آن است و این اقدامات جوانمردانه همچنان در خانواده قایقرانی وجود دارد.  

وی با اشاره به انصراف «بهمن نصیری» از حضور در المپیک گفت: نصیری به همراه «نازنین ملایی» سهمیه المپیک را در گزینشی ژاپن کسب کردند اما قوانین اجازه اعزام این ۲ قهرمان ملی به توکیو را نمی‌دهد و باید کارشناسان فنی درباره اعزام یکی از آنان نظر می‌دادند لذا این کار به یکی از سخت‌ترین مسائل فدراسیون تبدیل شده بود. نصیری امروز با یک اقدام پهلوانانه و به خاطر کم کردن فشار بر روی فدراسیون در نامه‌ای انصراف خود را اعلام کرد.   

رییس فدراسیون قایقرانی با تمجید از اقدام نصیری گفت: برای من این کار ارزشمند است. به عنوان پدر خانواده قایقرانی تلاش می‌کنم هر چیزی المپین‌ها بگیرند، بهمن هم بگیرد.  

در این جلسه صالحی‌امیری  رییس کمیته ملی المپیک هم اعلام کرد که بین نصیری و دیگر المپین‌ها تفاوتی وجود ندارد.

«بهمن نصیری» و «نازنین ملایی» در مسابقات گزینشی المپیک که در کشور ژاپن برگزار شد با کسب عنوان نایب قهرمانی موفق به کسب سهمیه شدند اما طبق قوانین باید یکی از این ورزشکاران به المپیک اعزام می‌شد.  

طبق مصوبه ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی ماهیانه ۵ میلیون تومانی برای مدت یک سال ورزشکارانی که سهمیه بازی‌های المپیک توکیو کسب کنند پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha