فرماندار مهاباد: قانون گریزی برای برخی از رانندگان نباید عادی شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد با اشاره به افزایش آمار خودورهای بدون پلاک و پلاک‌های مخدوش شده در سطح شهرستان گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از عادی شدن قانون گریزی برخی از رانندگان وارد عمل شود.

عارف خدرلو روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک مهاباد افزود: تردد خودروهایی بدون پلاک در سطح شهر یک جرم محسوب می شود.

وی با اشاره به فعالیت برخی از تاکسی های اینترنتی اظهار داشت: شهرداری با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی طی ۱۰ روز آینده از فعالیت تاکسی های اینترنتی که بدون عقد قرارداد با شهرداری اقدام به مسافرکشی می کنند، جلوگیری کند که در این خصوص

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: کنترل تردد و عبور و مرور خودرو در داخل شهر و محورهای مواصلاتی نیاز به ابزار و امکانات هوشمند دارد تا رضایت شهروندان از عملکرد پلیس بیشتر شود.

فرماندار مهاباد: قانون گریزی برای برخی از رانندگان نباید عادی شود

سرهنگ عباس فرمانی اضافه کرد: چراغ های راهنمایی و رانندگی و دوربین های هوشمند و چراغ های چشمک زن باید توسط شهرداری خریداری و در معابر اصلی و پرتردد شهر جهت نظارت دقیق بر نحوه عبور و مرور بررسی شود.

وی با اشاره منابع محدود مالی شهرداری نیز عنوان کرد: دستگاه قضایی و دادستانی نیز می توانند بسیاری از مجازات در نظر گرفته مجرمان را به خرید و تهیه اموال عمومی به ویژه در خصوص تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی کمک کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد با اشاره به افزایش تصادفات هم گفت: مقایسه ۲ سال گذشته وضعیت تصادف نشان از افزایش ۱۶۷ درصدی تصادف درون شهری و کاهش ۲۴ تصادف جرحی است.

سرهنگ حاتم ابراهیمی اظهار داشت: مهم ترین علت تصادفات اتفاق افتاده در مهاباد توجه نکردن به جلو و همچنین تغییر مسیر ناگهانی به علت وجود چاله در سطح خیابان است.

وی با اشاره به اینکه ترددهای غیر ضروری در هسته درونی شهر زیاد مشاهده می‌شود، تاکید کرد: شهروندان از آوردن خودروهای شخصی برای کارهای غیرضروری به ویژه در ساعت پرترافیک خودداری کنند.

در ادامه جلسه موضوع تاکسی های اینترنتی، عملکرد اداره راهداری، مشکلات معابر شهری و نبود دوربین های هوشمند راهنمایی و رانندگی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha