مشارکت انتخاباتی جلوه جمهوریت در نظام اسلامی ایران است

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار دینی با اتکا بر آرای مردم است که با مشارکت باشکوه در هر دوره از انتخابات جلوه ای از جمهوریت در نظام اسلامی تکرار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، احمد برادران روز دوشنبه در جلسه مشترک هیات اجرایی، نظارت و اعضای شورای تامین شهرستان فاروج اظهار داشت: با مروری بر مجموعه قوانین و منویات بنیانگذار کبیر انقلاب که برخاسته از آموزه های دینی است به این مقوله می رسیم که نظام جمهوری در قانون اساسی به صراحت به نقش مستقیم مردم در انتخابات اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه در طول بیش از چهار دهه گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله انتخابات هیچگاه تحت تاثیر موضوعی قرار نگرفته و در موعد مقرر برگزار شده است، افزود: تمامی ارکان برگزاری این کارزار سیاسی یک هدف را دنبال می کنند و آن برگزاری انتخابات در تراز نظام جمهوری اسلامی برابر با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و با تاکید بر مشارکت حداکثری است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: وظیفه داریم بستر فرآیند برگزاری انتخابات و حضور حداکثری مردم را فراهم کنیم و باید بدانیم که دشمنان نظام از مدت ها قبل به دنبال کاهش حضور مردم در پای صندوق های رای هستند.

وی مشارکت حداکثری را یکی از مهم ترین اولویت ها و دغدغه های مقام معظم رهبری توصیف کرد و افزود: همه دستگاه های اجرایی مکلف به در اختیار گذاشتن امکانات خود به ستاد انتخابات استان هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ و روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha