بخشی از تقاطع شهید سلیمانی کلانشهر کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- بخش روگذر غرب به شمال تقاطع شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» کلانشهر کرمانشاه روز دوشنبه با حضور «سعید طلوعی» شهردار این کلانشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم این بخش از تقاطع روز دوشنبه همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور شهردار کرمانشاه، جمعی از مدیران شهری و خبرنگاران در محل این پروژه برگزار شد.

شهردار کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه در جمع خبرنگاران گفت: با بهره‌برداری از روگذر، عملیات ساخت پل‌ها در تقاطع شهید سلیمانی به اتمام رسیده است.

«سعید طلوعی» با بیان اینکه روند بهره‌برداری از راست گردهای پل نیز از امروز آغاز می‌شود، افزود: این پروژه چند راه دسترسی دیگر نیز دارد که ۲۰ روز آینده پس از تکمیل فضای سبز پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

وی تقاطع شهید سلیمانی را بزرگترین پروژه عمرانی سطح شهر کرمانشاه دانست و گفت: این پروژه از حدود ۱۹ ماه قبل آغاز شد که در این مدت کار حدود چهار ماه به دلیل بیماری کرونا، نبود سیمان و برودت هوا تعطیل شد.

بخشی از تقاطع شهید سلیمانی کلانشهر کرمانشاه افتتاح شد
نمایی از جمعیت حاضر در مراسم افتتاح بخش غرب به شمال تقاطع

تاخیرهای متعدد برای بهره برداری

شهردار کرمانشاه در حالی طول مدت پروژه را ۱۹ ماه اعلام می‌کند که بحث احداث تقاطع غیر هم سطح میدان امام خمینی (ره) که بعدها به نام شهید حاج قاسم سلیمانی تغییر نام پیدا کرد از سال ۹۵ در کرمانشاه مطرح شد و قرار بود این پروژه در سال ۹۸ به بهره برداری برسد که به دلیل مشکلات مختلف این روند به تاخیر افتاد.

بخش نخست این تقاطع که شمال گذرگاه شرق به غرب و غرب به شرق بود، ۲۱ فروردین ماه سال ۹۹ به بهره برداری رسید و مدیران شهرداری آن زمان اعلام کردند که بخش های دیگر پروژه شامل سطح زیرگذر یعنی مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال پروژه، پل‌های روگذر مسیر گردشی غرب به شمال و شرق به جنوب شهریور ماه همان سال به بهره برداری می‌رسد که این موضوع محقق نشد.

بخشی از تقاطع شهید سلیمانی کلانشهر کرمانشاه افتتاح شد
تصویر افتتاح بخش نخست تقاطع در فروردین ماه ۹۹

«جواد احمدی» مدیر این پروژه نیز دی ماه سال ۹۹ در جمع خبرنگاران، بهمن ۹۹ را زمانی برای بهره برداری از بخش رو گذر شرق به جنوب پروژه عنوان کرد که بازهم این وعده محقق نشد.

در نهایت شهرداری کرمانشاه که در موعد مقرر اقدام به بهره برداری از بخش های ذکر شده نکرده بود، در آخرین روز سال ۹۹ بخش زیرگذر شمال به جنوب، زیرگذر جنوب به شمال و روگذر شرق به جنوب را مورد بهره برداری قرار داد.

حال با وجود اینکه شهرداری کرمانشاه تاکنون در سه مرحله مراسم روبان افتتاح پروژه تقاطع غیر هم سطح شهرداری کرمانشاه را بریده، این پروژه کماکان نیمه تمام است.

بخشی از تقاطع شهید سلیمانی کلانشهر کرمانشاه افتتاح شد
نمایی از روند ساخت پروژه تقاطع شهید سلیمانی در زمستان سال ۹۹

افزایش چهار برابری هزینه ساخت

هزینه ساخت تقاطع شهید سلیمانی که در ابتدا قرار بود ۶۰ میلیارد تومان باشد به دلیل تاخیرهای متعدد برای ساخت پروژه به چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیر پروژه دی ماه سال ۹۹ در این رابطه به خبرنگاران گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بنا بود ابتدای سال ۹۷ با برآورد ۶۰ میلیارد تومان شروع شود، اما بدلیل وجود معارض تا پایان این سال عملا کار آغاز نشد که این موضوع باعث شد، تورم هزینه ساخت پروژه را به ۱۳۰ میلیارد تومان برساند.

اما این هزینه بازهم حدود ۲ برابر افزایش یافت، به نحوی که شهردار کرمانشاه امروز ( سوم خرداد) در زمان بهره برداری از بخش دیگری از پروژه هزینه صرف شده برای پروژه را حدود ۲۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

در پروژه غیرهمسطح میدان امام (ره) کلانشهر کرمانشاه ۱۱۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری انجام شده، همچنین ۳۸۰ قطعه پیش ساخته بتونی با سه هزار تن آرماتور در پل زیرگذر به کاررفته است.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است و شهرداری کرمانشاه در قالب هشت منطقه به شهروندان آن خدمات ارایه می دهند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha