حماسه خرمشهر شاهبرگ زرین افتخارات هشت ساله دفاع مقدس است

سنندج- ایرنا - رییس حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر برای ما یک روز بسیار بزرگ و افتخار آفرین است و شاهبرگ زرین افتخارات هشت ساله دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین ورمقانی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که در سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد، با اشاره یه اینکه آزادی خرمشهر برای ما شیرین و افتخار آفرین است، اظهار داشت : علاوه براین این رویداد یادآور روزهای تلخی است که با اشغال کردن متجاوزین رژیم بعث و شهادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس همراه بود که در نهایت به  آزادسازی خرمشهر انجامید و امروزه ما مفتخر به یادواره این پیروزی عظیم هستیم.  

وی با اشاره به اینکه رژیم بعث در طول جنگ هشت ساله، از طرف کشورهای غربی و عربی پشتیبانی می‌شد، افزود: رزمندگان ایرانی در این جنگ با تکیه و توکل به خداوند و حمایت ملت در خرداد سال ۱۳۶۱  بعد از ۱۹ ماه، از اشغال خرمشهر، این شهر را از دست دشمنان آزاد کردند. 

نماینده حوزه ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه خداوند متعال میفرماید که شهدا زنده اند و هیچ گاه نباید آنها را با لقب مرده  یاد کنیم، گفت:  همه اقشار جامعه نسبت به شهدا وظایف بسیار مهم و ضروری دارند و باید امروز نهایت احترام و جایگاه را برای شهدا جانبازان ،و بازماندگان این عزیزان را در اولویت قرار دهیم. 

حجت الاسلام ورمقانی یادآور شد: به برکت خون های پاک شهدا و مجاهدتهایشان، انقلاب اسلامی  تا کنون استمرار داشته است لذا باید در راستای فرهنگسازی سیره  شهدا ، راه و منش، معنوی  آنها  برای جوانان و نسل های امروز کارهای بیشتری انجام شود. 

وی اضافه کرد: باید در کتاب های درسی پایه دبستان وصیت نامه های شهدا و داستان زنگی آنها بیشتر اشاره شود تا این فرهنگ معنوی بهتری و اساسی جایگاه خود را در بین عامه مردم باز کند.

عملیات بیت‌المقدس در ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ شروع و در سوم خرداد همان سال بعد از ۲۱ روز جنگ نفس‌گیر با پیروزی جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید.

استان کردستان بیش از پنج هزار و ۴۰۰ شهید، هشت هزار و ۵۰۰ جانباز و ۸۰۵ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha