۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84342278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه از میراث فرهنگی کردستان

۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۰
کد خبر: 84342278
خبرهای کوتاه از میراث فرهنگی کردستان

سنندج - ایرنا - برپایی نمایشگاهی از تولیدات صنایع‌ دستی در هتل هاله بانه، بازدید مسئولان از روند احداث مجتمع‌های گردشگری الماس و شیدا در سنندج و اعلام حمایت بانک مهر ایران و دانشگاه کردستان از صنایع دستی و اقامتگاه‌های بوم گردی خبرهای کوتاه از اداره کل میراث فرهنگی کردستان است.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه با اشاره به برپایی نمایشگاهی از تولیدات صنایع‌ دستی این شهرستان در محل هتل پنج ستاره هاله، گفت: این نمایشگاه در حاشیه همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه برپا شد.

سعداله رحیمی خواه با اشاره به رکود شدید ناشی از ویروس کرونا در بخش‌های مختلف به ویژه صنایع دستی اظهار داشت: در این نمایشگاه رشته های هنرهای چوب، شالبافی، پستک‌بافی، البسه محلی و هنرسوخته نگاری به نمایش عموم گذاشته شد.

وی یادآور شد: ۴۰۰ قلم انواع صنایع‌دستی تولیدی هنرمندان شهرستان با هدف نمایش این آثار، شناخت و آشنایی بیشتر مهمانان و بازدید کنندگان با تولیدات و آثار هنری صنعتگران خلاق بانه عرضه شد.

بازدید از روند احداث مجتمع‌های گردشگری الماس و شیدا در سنندج

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از روند احداث ۲ مجتمع گردشگری الماس غرب و شیدا در شهر سنندج بازدید کرد.

آرمان وطن‌دوست در جریان این بازدید گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از واقعیت‌های اجتناب ناپذیر است و به نوعی یکی از راه‌های تحقق توسعه گردشگری، ایجاد مجتمع‌های گردشگری، هتل، بوم‌گردی و رستوران است.

وی عنوان کرد: پروژه مجتمع گردشگری الماس غرب با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی که ۲۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی بوده و در زمینی به مساحت هشت هزار و ۸۰۰ مترمربع و زیربنای چهار هزار مترمربع در حال ساخت است و در صورت به بهره برداری رسیدن برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان توسعه صنعت گردشگری را در گرو توسعه زیرساخت‌های این صنعت برشمرد و افزود: مجتمع گردشگری شیدا در زمینی به مساحت ۳۴۰ مترمربع٬ زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در حال ساخت است که در صورت به بهره برداری رسیدن برای بیش از  ۳۵ نفر شغل ایجاد می شود.

حمایت بانک مهر ایران و دانشگاه کردستان از صنایع دستی و اقامتگاه‌های بوم گردی

در نشستی که بین مسئولان بانک مهر ایران، دانشگاه کردستان و اداره کل میراث‌فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کردستان برگزار شد، مسئولان بانک مهر ایران و دانشگاه کردستان حمایت خود را از صنایع دستی و اقامتگاه های بوم گردی اعلام کردند.

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در این نشست حمایت و پرداخت تسهیلات به صنایع دستی و احداث اقامتگاه های بوم گردی را امری مهم عنوان کرد و با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر کاهش آمار گردشگران گفت: امیدواریم با حمایت همه جانبه مسئولان در حوزه‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی شاهد رونق دوباره این حوزه‌ها در استان باشیم.

یعقوب گویلیان افزود: استان کردستان به لحاظ بومی، فرهنگی و صنایع دستی یکی از استان‌های مطرح کشور است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha