به گزارش ایرنا، محمود غفاری روز سه شنبه در بازدید از طرح ملی جاده پاتاوه به دهدشت اظهار داشت: پارسال ۲۷۰ میلیارد تومان یعنی ۳۰۰ درصد افزایش بودجه نقدی برای ساخت این پروژه ترزیق شد.
وی افزود: طرح ملی جاده پاتاوه به دهدشت علاوه بر بازدیدهای میدانی هر ۲ هفته یکبار در ستاد مرکزی پایش و گزارش ان به وزیر ارائه میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این طرح در نوع خود در کشور نادر بوده و به خاطر شرایط خاص طبیعی ساخت تونل های ان با مشکلات زیادی مواجه بوده است.
غفاری عنوان کرد: بر اساس وعده های پیمانکار این طرح تا پایان تیرماه امسال به بهره برداری می رسد.
وی بخشی از علل تأخیر در اجرای این طرح شرایط تحریمی کشور ذکر کرد و ابراز داشت: پارسال قیمت مصالح تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت یافت و محاسبات فنی را به هم ریخت در برخی مواقع این طرح با کمبود جدی مصالح مواجه شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: بیشتر فعالیت های جاده پاتاوه به دهدشت در ۲ سال اخیر با پیگیری استاندار و پای کار آمدن وزارت راه، شرکت زیرساخت و قرارگاه خاتم بوده است.
کیامرث حاجیزاده اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه در ۲سال اخیر محقق شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تلاشهای صورت گرفته امروز شاهد مراحل پایانی کار هستیم و در همین دولت بخشی از جاده ملی پاتاوه دهدشت به بهرهبرداری خواهد رسید.
عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ شروع شد و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۶ و ۲۰ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
قطعه نخست این جاده از روستای گندی خوری تا منطقه سرچنار در سال ۸۷ نیز به بهره برداری اولیه رسید.
قطعه دوم جاده از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است.
قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت ۶۳ کیلومتر طول دارد و دارای ۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر است.
قطعه دوم این جاده به طول ۲۸ کیلومتر اردیبهشت سال ۹۷ به بهره برداری رسید.
نظر شما