۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84343511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به پاکستان با هدف ترویج چندجانبه‌گرایی

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل امروز (چهارشنبه) برای دومین بار به پاکستان سفر می‌کند. هدف این بازدید ترویج چندجانبه‌گرایی و تعامل دوجانبه برای پیشبرد نقش اصلی سازمان ملل در امور بین الملل اعلام شده است.

به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، «ولکان بوزکر» رئیس ترکیه‌ای مجمع عمومی سازمان ملل به دعوت وزیر امور خارجه پاکستان برای سفر ۳ روزه رسمی امروز وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور می‌شود.

بوزکر قرار است طی دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان و برخی مقام‌های بلندپایه این کشور درباره اهمیت چندجانبه‌گرایی و تعامل نزدیک برای پیشبرد نقش سازمان ملل در پرداختن به مسائل بین المللی گفت‌وگو کند.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود اعلام کرد: سفر رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل فرصت ترویج چندجانبه‌گرایی، مشارکت پاکستان با سازمان ملل و حمایت از این نهاد در مسیر تحقق اهداف مشترک حفظ صلح و امنیت بین المللی را فراهم‌ می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اسلام‌آباد متعهد به تعامل با سازمان ملل برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، ارتقا و حمایت از حقوق بشر، حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی و توسعه روابط دوستانه بین ملت‌ها بر اساس اصل تساوی حقوق و تعیین سرنوشت مردم است.

ولکان بوزکر اواسط مردادماه سال گذشته نیز به عنوان رئیس منتخب هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل به اسلام‌آباد سفر و با مقام‌های پاکستانی دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha