۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84343706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معاون فرماندار ملایر: قانونمندی و بیطرفی مبنای کار مجریان انتخابات است

همدان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات شهرستان ملایر گفت: آنچه که برای مسئولان و عوامل هیات های اجرایی دارای اولویت و اهمیت محسوب می شود، اجرای دقیق قانون و رعایت اصلی بیطرفی کامل در فرآیند برگزاری انتخابات است.

به گزارش ایرنا، «حسین فارسی» روز چهارشنبه در دوره‌ آموزشی بازرسان انتخابات شهرستان ملایر، اظهار داشت: بازرسان حاضر در شعب اخذ رای از عوامل اجرایی انتخابات شهرستان هستند که باید ضمن بیطرفی کامل، بر اجرای دقیق و کامل قانون در فرآیند برگزاری انتخابات نظارت و تاکید داشته باشند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مهم بازرسان در حفظ و حراست از آرای مردم، افزود: روند برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که امکان جابجایی حتی یک رای هم وجود ندارد و بازرسان باید هرگونه خطا و تخلف در شعب اخذ رای را به هیات بازرسی انتخابات شهرستان گزارش کنند.

معاون سیاسی فرماندار ملایر با بیان اینکه هنر بازرس در حوزه های مختلف از جمله انتخابات پیشگیری است، گفت: بازرسان ضمن آشنایی کامل به قوانین انتخابات باید نظارت دقیق و موثری بر روند برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای داشته باشند تا همچون ادوار گذشته شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری و آگاهانه مردم باشیم.

وی تصریح کرد: شرایط و امکانات مناسب برای اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای فراهم شده تا مردم با خیال راحت و با رعایت این شیوه نامه، نقش خود در تعیین سرنوشت کشور را به خوبی ایفا کنند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان ملایر، اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه نظام دانست و گفت: در انتخابات باید به گونه‌ای عمل کنیم که علاوه بر جلب اعتماد مردم، زمینه مناسب برای حضور پرشور و مشارکت حداکثری اقشار مختلف در پای صندوق‌های رای فراهم شود.

فارسی با بیان اینکه هیچ مشکلی در مسیر برگزاری یک انتخابات باشکوه در شهرستان ملایر وجود ندارد، افزود: چهار دوره‌ آموزشی ویژه بازرسان با هدف حفظ و صیانت از رای و نظر مردم در این شهرستان و بخش‌های تابعه برگزار شده، ضمن اینکه با مرور قوانین انتخابات، مصادیق تخلفات نیز به بازرسان آموزش داده شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha