۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84343721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل و تگرگ بیش از ۶۰ میلیارد ریال به کشاورزی دامغان خسارت زد

سمنان- ایرنا- سرپرست جهاد کشاورزی دامغان گفت: وقوع سیلاب و تگرگ طی اردیبهشت ماه امسال در این شهرستان به زیرساخت های کشاورزی ۶۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

علی‌اصغر امامیون روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در منطقه سرکویر شهرستان دامغان و بارش تگرگ در منطقه رودبار، گروه کارشناسی از مناطق بازدید و در این راستا به بررسی میزان خسارت احتمالی پرداختند.

وی اظهارداشت: ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خسارت به قنات‌ها، ۴۸ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال خسارت به باغ‌های منطقه رودبار و یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال خسارت باغی و زراعی به سرکویر وارد شد. 

امامیون ادامه داد: در جریان سیلاب منطقه سرکویر حدود ۱۳ هکتار از اراضی زراعی، پنج هکتار از اراضی باغی و پنج حلقه قنات در روستاهای حسینان، سِیَنگ، معلمان، رشم (تلخوی) و بندیخاب (تأمین کننده آب شرب روستاهای حسینان و معلمان) دستخوش قهر طبیعت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طبق گزارش‌های واصله در منطقه رودبار در پی بارش تگرگ به اراضی گل محمدی ۳۰ درصد، باغ گردو، هلو و شلیل ۱۰ درصد و به باغ سیب و گلابی به میزان ۱۵ درصد، خسارت وارد شد. 

امامیون به خسارت‌های ناشی از تگرگ در منطقه رودبار اشاره کرد و گفت: ۵۴ هکتار از اراضی گل محمدی به میزان ۱۶.۲ تُن خسارت دید که میزان خسارت ۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال برآورد شد. 

وی افزود: ۱۰۰ هکتار از باغ‌های گردو به میزان ۲۰ تن و به ارزش ۲۳ میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال خسارت دید. 

امامیون بیان کرد: ۲۰ هکتار باغ سیب و ۹۱ هکتار باغ گلابی در منطقه رودبار نیز هر یک به میزان ۳۰ تن خسارت دید که به ترتیب ۶ میلیارد و ۸۱۸ میلیون ریال و ۱۰ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال خسارت دیدند. 

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: ۱۰ هکتار باغ هلو و شلیل در مجموع ۱۵ تن دچار خسارت شد که میزان ارزش این خسارت یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون برآورد شده است. 

به گزارش ایرنا، عصر سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در پی وقوع سیلاب در سه روستای معلمان، حسینیان و سِیَنگ، به بیش از ۵۰ واحد مسکونی روستایی، کلیه تاسیسات زیربنایی، راه‌های دسترسی و ابنیه فنی، اراضی کشاورزی و دام و طیور خسارت فراوان وارد شده است. 

روز جمعه ۱۷ اردیبهشت نیز بارش تگرگ در منطقه رودبار از توابع شمال شهرستان دامغان به اراضی کشاورزی خسارت زد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha