بیمارستان میلاد بیرجند با کمبود پزشک متخصص مواجه است

بیرجند- ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: کمبود پزشک متخصص مهمترین مشکل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) میلاد ۳ بیرجند است که باعث شده بخش قابل ملاحظه‌ای از ظرفیت بیمارستان غیرفعال باشد.

فرزاد فیروزی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از این بیمارستان در جمع خبرنگاران افزود: براساس اعلام مدیرعامل بیمارستان میلاد ۴۰ درصد ظرفیت بیمارستان فعال است و ۶۰ درصد امکان ارتقای ظرفیت خدمات درمانی دارد که امیدواریم با تامین پزشک متخصص بتوان ظرفیت‌ها را ارتقا داد.

وی گفت: بیمارستان میلاد با وجود امکانات بسیار منظم و مطلوب، ظرفیت‌های خالی قابل توجهی دارد که با افزایش پزشکان متخصص می‌توان این ظرفیت را فعال کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با دستور استاندار خراسان جنوبی در این بازدید کارگروهی تشکیل خواهد شد تا طبق توافقی که بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است پزشکان متخصص دانشگاهی بتوانند علاوه بر مراکز دانشگاهی در این بیمارستان هم فعالیت داشته باشند و خدمات بیمارستان ارتقا پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی امروز پس از افتتاح بخش جدید بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) میلاد ۳ رفت و از بخش‌های مختلف بستری، اورژانس و درمانی این بیمارستان بازدید کرد.

ملانوری ضمن تقدیر از خدمات یکساله کادر درمان در دوران کرونا، مسائل و مشکلات این بیمارستان را از نزدیک بررسی کرد و با توجه به اینکه بخشی از تجهیزات و امکانات این بیمارستان به دلیل نبود پزشک متخصص استفاده نمی‌شود، دستور داد جلسه‌ای با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی برای بررسی و حل این مشکل برگزار شود.

بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) میلاد ۳ در سال ۱۳۹۴ به منظور ارائه خدمات بهدشتی درمانی و مراقبتی پیشرفته همچنین تامین بخشی از نیازهای درمانی منطقه شرق کشور و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرحوم محمدتقی نوربخش مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

این بیمارستان با ۱۵۰ تخت فعال از بیمارستان‌های مجهز شرق کشور است که براساس آخرین استانداردهای بیمارستانی تاسیس شده و به عنوان یک بیمارستان جنرال با چهار اتاق عمل مجهز به تمامی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی، طراحی و احداث شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha