بیمارستان سردشت صاحب دستگاه MRI می‌شود

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به دستگاه پیشرفته MRI با تسلا ۱.۵ تجهیز می‌شود.

روژان قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی این دستگاه، شهروندان سردشتی نیازی به اعزام به شهرهای همجوار برای انجام امور پزشکی نخواهند داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت با بیان اینکه بیمارستان این شهرستان از کمبود برخی از تجهیزات پزشکی رنج می برد، اضافه کرد: تشخیص و درمان بیماری های بسیار زیادی با دستگاه MRI ممکن است که از جمله آنها می توان به ناهنجاری های مغز و نخاع و درمان و تشخیص و روند توسعه سرطان اشاره کرد.

قادری اظهار داشت: دستگاه سی تی اسکن ۲ اسلاید بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت نیز هم اکنون نیاز به تعویض و ارتقا به سیستم ۱۶ اسلایدی دارد.

وی با اشاره به کمک های خیران به بخش سلامت شهرستان نیز اضافه کرد: با توجه به کمبود فضای فیزیکی بخش دیالیز فعلی و افزایش تعداد بیماران دیالیزی، ماه گذشته تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی و شورای خیران سلامت این شهرستان برای احداث ساختمان دیالیز در محوطه بیمارستان سردشت امضا شد.

وی با بیان اینکه در صورت تامین به موقع اعتبار این ساختمان تا پایان سال به اتمام خواهد رسید، اضافه کرد: ساختمان بخش دیالیز در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع با پی ریزی جهت امکان احداث طبقه دوم ساختمان و بر اساس نقش ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اجرا خواهد شد.

قادری اظهار داشت: در حال حاضر بخش فعلی دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت با ۱۰ تخت فعال نسبت به خدمات رسانی ۵۰ نفر از بیماران دیالیز در سه شیفت کاری در حال فعالیت است.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha