طرح توسعه فاز سوم کارخانه شیشه همدان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شیشه همدان گفت که اجرای طرح توسعه فاز سوم این کارخانه با هدف ایجاد اشتغال، افزایش ظرفیت تولید و تحقق شعار محوری سال در دستور کار قرار گرفت که درحال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، «خسرو فخیم هاشمی» روز چهارشنبه در جریان بازدید استاندار همدان از روند کار و تولید کارخانه شیشه همدان و اجرای طرح توسعه فاز سوم این واحد تولیدی، افزود: سیاست های اصولی دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد و همچنین حمایت های موثر استاندار همدان از واحدهای تولیدی، انگیزه مجموعه کارکنان این کارخانه را برای کار و تلاش بیشتر در راستای تحقق شعار سال دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش مضاعف و موثر ۶۰۰ نیروی شاغل موجب افزایش محسوس ظرفیت تولید این کارخانه در سال جاری شده است، اظهار داشت: طرح توسعه فاز سه کارخانه شیشه همدان با پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات و ماشین آلات درحال اجراست که با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی کار را پست سر می گذاریم.

وی با اشاره به اینکه اساس طرح توسعه فاز سوم این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۹۳ هزار تن، صادرات است، گفت: برای اجرای این طرح ۳۱ میلیون و ۵۲۷ هزار دلار تسهیلات از محل صندوق ملی توسعه و ۳۴ میلیون و ۷۳۷ هزار دلار تسهیلات نیز از بانک ملی دریافت و سرمایه گذاری شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شیشه همدان، هشت میلیون و ۶۵۲ هزار دلار نیز از محل منابع مالی شرکت، تامین و برای اجرای این پروژه بزرگ سرمایه گذاری شده است.

فخیم هاشمی اظهار داشت: ماشین آلات و تجهیزات بکار گرفته شده در این فاز کارخانه از بهترین برندهای اروپایی و از کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه تهیه و تجهیز شده است.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از طرح توسعه فاز سوم کارخانه شیشه همدان زمینه اشتغال بکار ۳۰۰ نیروی جدید در سه شیفت کاری فراهم می شود.

طرح توسعه فاز سوم کارخانه شیشه همدان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فخیم هاشمی با اشاره به اینکه طرح توسعه کارخانه با طراحی و مشارکت مهندسان و متخصصان کارآمد و توانمند ایرانی اجرا شده است، افزود: رشته تخصصی مرتبط با شیشه در دانشگاه های سطح کشور تدریس نمی شود اما مهندسان شاغل در این کارخانه همگی از دانش‌آموختگان دانشگاه های برتر ایران هستند.

به گفته وی، سرمایه کارخانه شیشه همدان در سال ۱۳۷۴ نزدیک به ۱۱۵ میلیون تومان بود که این رقم اکنون به ۲۸۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان همچنین با اشاره به اینکه انرژی برق نیاز اصلی کارخانه برای فعالیت و تولید است، افزود: تامین تجهیزات موردنیاز برق اضطراری کارخانه با هدف پیشگیری از بروز خسارت های ناشی از خاموشی به حدود پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شرکت شیشه همدان (سهامی عام) در سال ۱۳۵۴ تأسیس شد و با همت متخصصین و مهندسین ایرانی در سال ۱۳۶۱ با ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن در سال مورد بهره برداری قرار گرفت، با توجه به نیاز روز افزون کشور به ظروف بسته بندی شیشه ای، به خصوص ظروفی که از نظر کیفی مطابق استاندارد جهانی باشد، طرح توسعه این شرکت در سال ۱۳۷۸ و با ظرفیت ۳۵ هزار تن در سال شروع به کار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha