۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84345728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ طرح گردشگری در بانه در حال احداث است

۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبر: 84345728
۶ طرح گردشگری در بانه در حال احداث است

سنندج - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: ۶ طرح گرشگری با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در بانه در دست احداث است.

به گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این ۶ طرح گردشگری شامل مجموعه گردشگری و تفریحی آبشار، مجموعه تفریحی و ورزشی هانیه عادلی، مجموعه پذیرایی بین‌راهی احمد حلیمی، طرح پذیرایی بین‌راهی کامل محمدپور، مجتمع‌های گردشگری نژاد سعیدی و جمال رحیمی است.

وی با اشاره به اینکه این ۶ طرح در صورت به بهره‌برداری رسیدن برای بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد، افزود: بانه ظرفیت‌های بالایی برای توسعه گردشگری در اختیار دارد و این طرح‌ها می‌تواند موجب رونق دوباره این صنعت در دوران پساکرونا در بانه شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان ضمن استقبال از ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این حوزه، اضافه کرد: از سرمایه‌گذارانی که طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی مناسب و قابلیت اجرا داشته باشند به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

گویلیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات به وجود آمده برای بخش خصوصی مجری پروژه‌های گردشگری، عنوان کرد: با گسترش این ویروس، خسارت فراوانی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد شده است که این اداره‌ کل برای برداشتن موانع و رفع مشکلات، همکاری‌های لازم را با بخش‌های خصوصی دارد.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود با رونق هرچه بیشتر حوزه گردشگری بسترهای توسعه و اشتغالزایی در استان و به ویژه در شهرستان بانه فراهم شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۴۰ کیلومتری شمال غرب سنندج مرکز استان واقع شده است. استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha