نصب عرشه فلزی پل بزرگ باسمنج به اتمام رسید
عکس تزئینی است

تهران- ایرنا- معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: عملیات نصب عرشه فلزی پل بزرگ باسمنج به روش پیشرانی واقع در راه آهن میانه - تبریز به اتمام رسید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «عباس خطیبی» گفت: پل باسمنج با ۲۰ دهانه ۵۰ متری به طول هزار متر بزرگترین پل‌ این محور است که ارتفاع پایه آن از کف زمین ۴۰ متر است.

وی ادامه داد: این پل دارای قوس ۸۰۰ متری است و بر روی دره باسمنج با سیستم شمع و سرشمع، پایه‌های بتن آرمه و دال عرشه فلزی احداث شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت با تاکید بر وزن بالای صندوقه‌های این پل اظهار داشت: تیرورق‌های باکس این پل وزنی حدود سه هزار و ۹۰۰ تن دارد و با توجه به قرار گرفتن این پل در قوس، عملیات اجرایی آن یکی از سخت‌ترین بخش‌های ساخت این محور ریلی به حساب می‌آید.

وی توضیح داد: این پل دارای ۱۶۲ صندوقه به وزن۳۹۰۰ تن است و در آن یک هزار و ۳۶۰ تن آرماتور به کار رفته است.

وی افزود: پل بزرگ باسمنج واقع در راه آهن میانه - تبریز، به روش پیشرانی از دو سمت احداث شده است و عملیات اجرایی آن با توجه به سنگینی کار و پیچیدگی‌های ساخت از تیرماه سال گذشته آغاز و خرداد ماه سالجاری به اتمام رسید که در نوع خود به لحاظ فن‌آوری، مشخصات فنی، سرعت عمل و اجرا و کیفیت بی‌نظیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha